Kevesebben ülhetnek innentől egy-egy gondolába Velencében – az olaszok pedig finoman szólva sem fogták vissza magukat, mikor ezt a döntést indokolni kellett.
Velence és a turisták a világ egyik legfurcsább, nyomokban Stockholm-szindrómás párkapcsolata. Egyszerre szeretik és utálják egymást, veszekednek, kiakadnak és elküldik egymást a fenébe, de a nap végén azért mégis szükségük van a másikra. Most ez az elég érzékeny kapcsolat kapott még egy döfést a nemzetközi sajtóban, miután a velencei gondolások szövetsége nemes egyszerűséggel kijelentette: innentől kevesebb embert engednek fel a gondolákra, mert az elmúlt években híztak a turisták.
"Az elmúlt tíz évben kövérebbek lettek a turisták. Ezért ahelyett, hogy a gondolára lépés előtt mérlegre állítanánk őket, csökkentjük a kapacitási számot"
– magyarázza Andrea Balbi, a velencei gondolások szövetségének elnöke a CNN-nek.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a hagyományosan hat fő befogadására alkalmas da nolóba ezentúl öt ember ülhet be, a csoportos városnézésre specializálódott da parada típusban pedig tizennégy helyett ezentúl tizenkét fő foglalhat helyet. Raoul Roveratto, a kezdő és helyettesítő gondolásokat képviselő szervezet elnöke kevésbé árnyaltan fogalmazott a La Repubblicának:
"Egyes országokból olyan kövér emberek érkeznek, mintha bombákkal raknád meg a hajókat. Ha teljesen telerakod ilyen dagadt emberekkel a gondolát, lesüllyed, víz kerül a hajótestbe és elmerül. Több mint fél tonna hússal veszélyes hajózni."
Roveratto emellett hozzáteszi, ha túl nehéz a gondola, akkor sokkal nehezebb a kis kanálisokban gyorsan irányt váltani, kerülni, kanyart bevenni és navigálni, ami könnyen balesetveszélyes is lehet.
Azonfelül, hogy ezt az indoklást valamivel udvariasabban vagy érzékenyítettebben is meg lehetett volna tenni – vagy csak egyszerűen azt mondani, hogy a Covid–19 miatti távolságtartás indokolja a kisebb létszámot –, úgy, hogy a nemzetközi sajtó ne kiáltson azonnal weight shaminget (azaz testsúlyból fakadó testszégyenítést), azért igazuk is van a velenceieknek.
Emellett nem ők az elsők, akik testsúlyhoz kötnek egy turisztikai szolgáltatást: a görögországi Santoriniben például súlylimitet vezettek be a szamarakra felszálló városnéző turistáknál, miután rengeteg állatvédő panaszkodott, hogy az állatok gerincsérüléseket szenvednek a túl nagy terhek alatt.
Ez is érdekelhet:
gondolások szövetsége | járvány | covid-19 | cnn | velence
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!