Kevesebben ülhetnek innentől egy-egy gondolába Velencében – az olaszok pedig finoman szólva sem fogták vissza magukat, mikor ezt a döntést indokolni kellett.
Velence és a turisták a világ egyik legfurcsább, nyomokban Stockholm-szindrómás párkapcsolata. Egyszerre szeretik és utálják egymást, veszekednek, kiakadnak és elküldik egymást a fenébe, de a nap végén azért mégis szükségük van a másikra. Most ez az elég érzékeny kapcsolat kapott még egy döfést a nemzetközi sajtóban, miután a velencei gondolások szövetsége nemes egyszerűséggel kijelentette: innentől kevesebb embert engednek fel a gondolákra, mert az elmúlt években híztak a turisták.
"Az elmúlt tíz évben kövérebbek lettek a turisták. Ezért ahelyett, hogy a gondolára lépés előtt mérlegre állítanánk őket, csökkentjük a kapacitási számot"
– magyarázza Andrea Balbi, a velencei gondolások szövetségének elnöke a CNN-nek.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a hagyományosan hat fő befogadására alkalmas da nolóba ezentúl öt ember ülhet be, a csoportos városnézésre specializálódott da parada típusban pedig tizennégy helyett ezentúl tizenkét fő foglalhat helyet. Raoul Roveratto, a kezdő és helyettesítő gondolásokat képviselő szervezet elnöke kevésbé árnyaltan fogalmazott a La Repubblicának:
"Egyes országokból olyan kövér emberek érkeznek, mintha bombákkal raknád meg a hajókat. Ha teljesen telerakod ilyen dagadt emberekkel a gondolát, lesüllyed, víz kerül a hajótestbe és elmerül. Több mint fél tonna hússal veszélyes hajózni."
Roveratto emellett hozzáteszi, ha túl nehéz a gondola, akkor sokkal nehezebb a kis kanálisokban gyorsan irányt váltani, kerülni, kanyart bevenni és navigálni, ami könnyen balesetveszélyes is lehet.
Azonfelül, hogy ezt az indoklást valamivel udvariasabban vagy érzékenyítettebben is meg lehetett volna tenni – vagy csak egyszerűen azt mondani, hogy a Covid–19 miatti távolságtartás indokolja a kisebb létszámot –, úgy, hogy a nemzetközi sajtó ne kiáltson azonnal weight shaminget (azaz testsúlyból fakadó testszégyenítést), azért igazuk is van a velenceieknek.
Emellett nem ők az elsők, akik testsúlyhoz kötnek egy turisztikai szolgáltatást: a görögországi Santoriniben például súlylimitet vezettek be a szamarakra felszálló városnéző turistáknál, miután rengeteg állatvédő panaszkodott, hogy az állatok gerincsérüléseket szenvednek a túl nagy terhek alatt.
Ez is érdekelhet:
olaszország | turista | görög | covid-19 | járvány | olasz
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!