Close
Adj gázfröccsöt a szabadságnak Európa legszebb tájain! – Adrenaline Rush Rally

Adj gázfröccsöt a szabadságnak Európa legszebb tájain! – Adrenaline Rush Rally

Hogy hangzana egy utolsó puzzle-darabig megtervezett, Európa legszebb hegyvonulatai között kanyargó többnapos autós túra, mely a vezetés szabadságérzetével, a közös bulikkal és a csodálatos tájakkal próbálna berántani? Létezik ilyen, Adrenaline Rush Rallynak hívják. 

Makay Bence három évvel ezelőtt, többszöri fejvakargatós internetes keresést követően döntött úgy, hogy miután sehol sem talált itthon megfelelő, márkafüggetlen autós túrát, inkább megszervezi saját maga. Csatlakozott hozzá egy barátja, hogy immáron kéttagú farkasfalkaként hódítsák meg Magyarország kanyargós hegyi útjait, majd mindkettejüket meglepetésként érte első nyilvános hétvégi túrájuk sikere, melyre kapásból negyvenen jelentkeztek.

– “Alapból azért kezdtük el csinálni, hogy kiránduljunk egy jót mindenféle versengés nélkül, és hogy intelligens emberekkel egy nagy közös autózáson töltsük együtt a szabadidőnket” – avat be Bence a képzeletbeli alapító okirat rejtelmeibe.

– “Aki részt vesz a túránkon, annak semmivel nem kell foglalkoznia azonkívül, hogy jól érezze magát. Mindent leszervezünk előre, tehát pontosan tudjuk, mikor és melyik benzinkútnál állunk meg tankolni, igény szerint hol ebédelünk vagy vacsorázunk.”

Ennél a pontnál kúszik rögtön a laikus agyába az első kérdés: miért idegenekkel töltsek el négy-öt napot Európa útjain kanyarogva, miért ne a barátaimmal fedezzem fel a környező országokat?

– “Röviden és egy szóval válaszolva: az itinerért – vágja rá kapásból Bence. – Rengeteget készülök. Minden túránkat megelőzően órákat ülök a gép előtt, hogy megtaláljam a legszebb útvonalakat, és ellenőrizzem a körülményeket. Próbálom megkeresni a legjobb éttermeket, szállásokat, megjelölöm a térképen a legtökéletesebb fotópontokat és látnivalókat, felkutatom a parkolókat, a pihenőket, a szervizeket, az alkatrészboltokat. Reggeltől estig leszervezem a teljes napot, tehát a résztvevőnek a kormánytekerésen és a gázfröccsadáson kívül nincs más feladata.”

A több tagból álló szervezőcsapat afféle Sárga Angyalként lebeg a túrázók feje fölött, tehát ha ne adj’isten, valaki lerobbanna, egyikük kiszáll az autóból, és igyekszik a lehető leggyorsabban megoldani a problémát. Az olykor harmincfős csapat tagjai közti összeköttetést adóvevő biztosítja, hiszen bár csodálatos és nélkülözhetetlen találmány a mobiltelefon, bizony a hegytetőn elszállhat a térerő.

A walkie talkie a hangulatcsinálásban is alapkellék, mert a több száz kilométeres túrák közben folyamatosan megy rajta keresztül a poénkodás.

A kiváló hangulat és a pihenés érdekében minden túra előtt meghirdetnek egy ismerkedős találkozót, ami afféle szűrőként működik. Aki ott elhasal, azt nem hívják meg magukhoz.

Azért nem kell megijedni, Bence csak akkor veszi magára a szigorú osztályfőnök szerepét, ha a helyzet megkívánja, valójában az egész Adrenaline Rush Rally egy kötetlen, laza hangulatú, poénokkal teli, haverkodós autós tripet jelent.

Az első komolyabb kirándulásukként az ötnapos, döbbenetes látványt kínáló transzfogarasi túrát jegyzik, de eltöltöttek ugyanennyi időt Horvátországban is: ott a tengerparton kaptak meg egy hetvenöt kanyarral megpakolt, új aszfalttal borított, kissé szűk, épp ezért technikás hat kilométeres útszakaszt, amin kizárólag ők csapathattak. Hasonló elv mentén vették birtokba egyszer a tököli repteret, de rendeztek farsangi túrát, melyen az autó mellett a sofőrök is jelmezben virítottak. Itthon pedig kipipálták már az összes hegyet.

– “Ez utóbbi leginkább miattam van. Minden esetben autós túrának indul a dolog, aztán lényegében nyaralás lesz belőle: igyekszem általában tó, tenger vagy valamilyen wellness-központ környékére szállást foglalni. A lényeg persze az, hogy az autózás jó legyen, és kihívást jelentsen annak is, aki legszívesebben soha nem pihenne meg, és mindegy neki, merre tartunk, csak menjünk, míg mások valamennyi csodás látnivalónál megállnak. Mindkét félnek próbálunk kedvezni.”

Mint ahogy a élmény megörökítésével sem kell bajlódniuk a résztvevőknek, mert a Lensflow csapata valamennyi túrára bejelentkezik a kamerájával, és látványos videókat készít az utazásokról.

Egy egész napos gázpedálnyomás után esténként kötetlen hangulatú vacsorával, iszogatással és beszélgetéssel zárul a program, alkalomadtán közös wellnessezésen lehet átbeszélni az élményeket. Akadnak persze fakultatív lehetőségek, elvégre senkit sem kötelezhetnek arra, hogy hajnal négykor felkeljen azért, hogy elkerülve egy busz háta mögötti órákon át tartó felfelé kaptatást, normálisan föl tudjon autózni egy pazarnak ígérkező hágóra.

– “Néhányan agyradírnak használják. Felmennek a hegyre és megléptetik az autót, vagy hatvan km/h belépőtempóval megérkeznek egy kanyarba, hogy onnan tudjanak kigyorsítani. Azt sem mindennap éli át az ember, amikor egyszerre három-négy, komolyabb V8-as csattog-durrog a hegyen. Hatalmas feeling.”

A túrákon általában Bence hajt elöl a verdájával, és vezeti Mad Max 2-szerűen a konvojt. Tisztában van vele, mikor lehet szabadjára engedni a csapatot, és mikor kell visszafogni a sofőröket. Megesik, hogy egy cinkes előzésnél rászól a renitenskedőre, ugyanis az első felelőtlen balesetnél összecsuklik az egész, amit felépítettek.

A hangulat, a közös hullámhossz általában már az indulásnál kialakul, az esti gőzkieresztésen pedig aztán tényleg mindenki feloldódik a friss jogsis ifjonctól kezdve az ötvenes korosztályig.

Az összetartó társaság egyébként nem csupán az Adrenaline Rush Rally keretében látja egymást, hanem olykor beülnek vendéglőbe, elmennek együtt gokartozni, sütögetni.

Miután a hazai és környéken fellelhető hegyeket megmászták, a közeljövőben újabb felfedezendő területek felé kormányozzák a járgányt. Szerveznek egy Ausztrián, Szlovénián, Olaszországon és Svájcon átívelő hágótúrát, aztán ha minden jól megy, célba veszik Monte Carlót, a nagy álom pedig nem más, mint elrepülni a Himalájához.

Ott terepjárót bérelve háromezer méter tengerszint feletti magasságban tehetnék próbára tudásukat a pilóták.

– “Az életben azért dolgozunk, hogy ilyenkor élhessünk. Mindegy, milyen típusú emberről beszélünk, amikor az érzés becsípődik, akkor látod a szemén, hogy most él, most felfogja, ami vele történik. Nem a képeken látja, hanem igazából beragad nála valami. És ez a legfontosabb.”

Akinek megjött a kedve a kontinens legszebb útjain tekerni a kormányt, még jelentkezhet a következő élményekre a srácok Facebook-oldalán:

FELPÖRGETVE 2k18
Ausztria, Szlovénia, Olaszország, Svájc
Vrsic, Stelvio, Fluela, Grossglockner, Hochalpenstrasse, és még rengeteg hágó!
Családias társaság (limitált 50 férőhellyel)
2018.06.08–14.

MANTRANS 2k18
Transzfogaras- és Transzalpina-utak túra-és adrenalin-kedvelőknek
Családias társaság (limitált 50 férőhellyel)
2018.07.13–17.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Adrenaline Rush Rally, Tóth István)

magashegyi út | csapat | társaság | hágó | Makay Bence

FOLYTASD EZZEL

Ezt a titkos nyelvet használják egymás közt az utaskísérők

Eltörli a korlátozásokat a magyarok egyik kedvenc téli úti célja

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram