A múlt és jövő találkozik ebben a csodálatos Alfa Romeóban

Minden idők egyik legszebb Alfa Romeójának tartják a 33 Stradalét, amit a hatvanas években egy versenyautóból építettek, és csupán maroknyi példánya maradt fenn. A múltat most egy fantasztikus formájú sportautóval idézi meg a milánói márka, és az elektromos hajtásával a jövőbe mutató új 33 Stradale is igazi ritkaság lesz az utakon.

A hatvanas évek végén az Alfa Romeónál megfordították a szokásos sorrendet, és nem egy közúti autóból kezdtek versenygépet faragni, hanem az eleve versenyautónak épült Tipo 33-ast próbálták meg utcai használatra szelídíteni. Az elképesztően lapos formát a Bertone stúdiónál dolgozó Franco Scaglione tervezte, és a 33 Stradale igazi mesterműnek számít, hiszen ezt az Alfa Romeót sokan a márka legszebb sportautójának tartják.

Azt mondják, hogy a női test lágyan hullámzó vonalai ihlették

Scaglione formatervét, és ezt az állítást aligha lehetne vitatni. Csak élőben látszik, mennyire filigrán a 33 Stradale, ami négy méternél is rövidebb, és mindössze 99 centiméter magas. A beszállás mégsem jelent akkora problémát, mivel egy zseniális megoldással a felfelé nyíló ajtók egészen belenyúlnak a tetőbe, úgyhogy elegánsan be lehet lépni a kagylóülésekbe.

Persze a technikára is nagy figyelmet fordítottak, hiszen mégiscsak egy Alfa Romeo versenyautóról van szó. Az ülések mögé kétliteres V8-as motort építettek, aminek percenként 10 ezer a maximum fordulatszáma. 230 lóerős teljesítménye elég soknak számított akkoriban, főleg ahhoz képest, hogy csak 700 kilogrammot kellett mozgatnia. 5,5 másodperc alatt gyorsult százra és 260 km/óra volt a végsebessége, és ezzel ma sem mondanánk lassúnak.

Gyönyörű vonalaival és tökéletes arányaival a 33 Stradale még ma is képes lenyűgözni mindenkit,

hát még 1967-ben, amikor a torinói autószalonon leleplezték. Csupán 18 példánya készült el, amiből többet később különféle prototípusok építéséhez felhasználtak. A maga korában is a legdrágább autónak számított, 9,5 millió lírába került, amikor egy Lamborghini Miurát meg lehetett kapni 7,5 millióból, a Fiat 500 pedig 475 ezer lírába került.

Manapság még értékesebb a 33 Stradale, mint valaha,

az értéke a tízmillió dollárt is meghaladhatja, a képeken látható prototípus pedig, amit az aresei Alfa Romeo-múzeumban őriznek, egyenesen felbecsülhetetlen értéket képvisel. A filmvásznon is szerepet kapott a típus, Az a csodálatos november című olasz filmben Gina Lollobrigida egy 33 Stradaléval babonázta meg a nézőket, most pedig az Alfa Romeo vette elő egy múltidéző sportautóhoz.

Alejandro Mesonero-Romanos, az Alfa Romeo vezető dizájnere szerint

az új 33 Stradale az alapvető szépség megtestesülése.

A méretei ugyan jóval nagyobbak az eredetinél, első pillantásra mégis a legendás ősét idézi a sportautó, aminek a sárvédőkkel együtt lehet felnyitni az orrát, és az ajtók is felfelé nyílnak rajta. A leendő tulajdonosokat már egy éve bevonták a tervezésébe, ugyanis minden egyes példánya személyre szabva készül el.

A megrendelők választhattak a képeken is látható, szénszálas anyagból és alumíniumból készült stilizált Alfa-pajzs, vagy a hagyományos változat közül. A belső terét pedig rendelhették a múltidéző Tributo változatban, bőrkárpittal és alumínium betétekkel, vagy a versenyautós Alfa Corse hangulattal, alcantarával és szénszálas betétekkel. Mindkét modell látványos alumínium középkonzolt kap a váltókarral és a főbb kapcsolókkal.

Az eredetihez hasonlóan az új 33 Stradale is középmotoros felépítésű, de a szénszálas anyagból és alumíniumból készült karosszéria már modern technikát rejt. A háromliteres, biturbó V6-os erőforrás 620 lóerőre képes, a sebességváltója nyolcfokozatú duplakuplungos, és a hátsó kerekek hajtottak.

Az új 33 Stradale ezzel a hármas szám bűvöletében száguld,

hiszen három másodperc alatt gyorsul százra, és 333 km/óra a végsebessége.

A vezethetőségét az Alfa Romeo Formula–1-es pilótája, Valtteri Bottas segítségével hangolták tökéletesre.

Közútra való Strada módban indul az autó, kifinomult teljesítményleadással, lágyabb felfüggesztéssel és csak ötezres fordulatszám felett hangosabb kipufogóval. Pályára szánt Pista módban azonban a 33 Stradale teljes ereje a rendelkezésünkre áll, villámgyors reakciókkal, merevebb felfüggesztéssel és vérpezsdítő hanggal.

Múltidéző formája és a naprakész technikája mellett az új 33 Stradale a jövőbe is mutat,

hiszen az Alfa Romeo tisztán elektromos hajtású változatot is készít belőle. Az első és hátsó kerekeket is hajtó elektromotorok kombinált teljesítménye 750 lóerő, a hatótávolság pedig 450 kilométer egy feltöltéssel, de ennél többet egyelőre nem árultak el a műszaki tartalomról, ami valószínűleg a Maserati elektromos Folgore modelljeivel áll rokonságban.

Azzal is az autógyártás múltja előtt tiszteleg az Alfa Romeo, hogy a tehetős vásárlók számára az 1926-ban alapított Carrozzeria Touring Superleggera manufaktúrája építi készre a 33 Stradalét. Nem valószínű, hogy egyhamar megpillanthatunk egyet, hiszen összesen csupán harminchárom példányt készítenek belőle, és annak ellenére, hogy az ára euróban is milliós nagyságrendet jelent, mostanra már mindegyik előre elkelt.

Ez is érdekelhet:

A Tonale vezeti az Alfa Romeót az elektromos jövőbe

A zöld rendszámos Alfa Romeóval két autót kapunk egyben.

Repülő csészealjra még nem vágytunk úgy, mint erre az Alfa Romeóra

A Disco Volante utolsónak elkészült példánya csodálatos alkotás.

elektromos autó | alfa romeo 33 stradale | nagy sztori | sportautó | Alfa Romeo

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom