A Carrozzeria Touring egyik legizgalmasabb alkotása a Disco Volante, egy ötvenes évekbeli legenda felelevenítése, amelynek a legutolsóként elkészült példánya eladó.
Az 1926-ban alapított milánói Carrozzeria Touring az ötvenes években több kísérleti versenyautót is épített az Alfa Romeónak, a prototípusokat az akkoriban igencsak avantgárdnak számító, szélcsatornában tesztelt áramvonalas karosszériájukról csak „repülő csészealjnak” nevezték. A Disco Volante sorozatból csak egy fél tucat készült.
A hatvanas években megszűnt karosszériaépítő manufaktúra 2006-ban támadt fel, és a Carrozzeria Touring Superleggera az egyik legismertebb alkotását elevenítette fel. 2012-ben a genfi autószalonon leplezték le a Disco Volante új generációját, amelynek
a fantasztikus Alfa Romeo 8C Competizione adta az alapját, de a dizájnja annál is feltűnőbb lett.
A teljesen egyedi karosszéria stílusa rászolgál a nevére, a Carrozzeria Touring mesterei összesen négyezer munkaóra és hat hónap alatt készülnek el vele. A technika nem változott,
a Ferrari által tervezett 4,7 literes V8-as motor 450 lóerőre képes, és hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.
Az új Disco Volante is legalább olyan ritkaságnak számít, mint a legendás elődje, mert a Carrozzeria Touring összesen tizenöt példányt épített belőle: nyolc kupét és hét roadstert. A képeken az utóbbi széria legutolsóként elkészült darabja látható,
ragyogó vörös fényezéssel, fekete Alcantara és bőr belsővel, méretre szabott táskakészlettel.
Mint minden Disco Volante, ez a példány is egyedi rendelésre született 2017-ben, és most az első tulajdonosa kínálja fel eladásra. Sokat nem használták, hiszen alig több mint 3500 kilométert mutat az órája, és mindig egy Maserati-márkaszervizbe vitték karbantartásra. Az Auxietre & Schmidt kínálatában találjuk, de az árát csak komoly érdeklődőnek árulják el.
Olasz stílusban
Az Alfa Romeónak nem a Disco Volante volt az egyetlen áramvonalas tanulmánya, a Bertone stúdióval együttműködésben készített BAT koncepciók, valamint a Giulietta Sprint Speciale formája is figyelemreméltó. A limitált szériás 8C Competizione pedig később egy másik Alfa Romeo-sportautót ihletett, az általunk is kipróbált 4C még többeknek hozta el az olasz sportautózás igazi élményét.
carrozzeria touring | disco volante | alfa romeo disco volante | Alfa Romeo | alfa romeo 8c competizione
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!