Az egyik legfőbb vonzereje, hogy a régi világ varázsát hordozza, és persze ugyanolyan stílusos, mint a múzsája.
Mi lehet ahhoz hasonló élmény, mint egy világhírű, huszadik század eleji versenyjachton vitorlázni? Az, hogy ha ennek pontos másolatán szeljük a habokat. A luxusjachtokat értékesítő és bérbeadó Yachting Partners International (YPI) különleges lehetőséget kínál a hajózás szerelmeseinek legújabb flottatagja, az Eleonóra fedélzetén.
A jármű Nathanael Greene Herreshoff 1910-es Westward szkúnerének a másolata. Az amerikai haditengerészet egykori hajótervezője leginkább arról híres, hogy
az általa alkotott jachtokat 1893 és 1920 között senki nem tudta megverni az Amerika Kupán.
A szóban forgó történelmi vitorlás a korának egyik leggyorsabb és leghíresebb versenyszkúnere volt.
Ennek megfelelően az Eleonora is alkalmas versenyvitorlázásra, de a laza családi sétahajózás is jól áll neki.
Az egyik legfőbb vonzereje természetesen nem más, minthogy a régi világ varázsát hordozza, és ugyanolyan stílusos, mint a múzsája. A hajót a hollandiai Van der Graaf hajógyárban építették, és 2000-ben bocsátották vízre.
Azóta számos klasszikus vitorlásregattán vett részt, és több előkelő vendéget is fogadott a fedélzetén. A mintegy ötven méter hosszú járművet, melyen egyszerre nyolc ember fér el kényelmesen, idén nyártól lehet kibérelni a Földközi-tengeren heti hetvenezer eurótól (mintegy huszonnégy és félmillió forint), de meg is lehet venni majdnem hétmillió euróért (körülbelül huszonnégy és fél milliárd forintért). Az egyik hirdető oldalán virtuális túrát tehetünk a jachton.
Persze, nemcsak a régi időknek van meg a maguk varázsa. Az utóbbi időben is készülnek olyan jachtok, melyeket szívesen kipróbálnánk.
(Forrás: robbreport.com, fotók: ypiyachts.com)
vitorlázás | luxusjacht | jacht | vitorlás | klasszikusÜveggömbbe zárták a Peugeot nemrég bemutatott fastbackjét
Goodwood Festival of Speed: ahol a benzint és a sebességet még ér szeretni
