Barcelona szeretné, ha a turisták kétszer is meggondolnák, felszállnak-e a „szörnyhajókra“

Barcelonának elege lett az óceánjáró monstrumokból, pontosabban azok környezetszennyezéséből.

A várost ezért úgy döntött, hogy megadóztatja azokat a látogatókat, akik a hatalmas hajók fedélzetén érkeznek. Azt viszont még nem közölték, hogy pontosan mennyi pluszköltséget is jelent majd ez az utazóknak, akiknek már most is kell idegenforgalmi adót fizetniük, amely tizenkét óránál hosszabb tartózkodás esetén három euró (kb. 1200 forint), tizenkét óránál rövidebb tartózkodás esetén pedig 1 euró. Ezeket a díjakat az 1,75 eurós illetékkel együtt általában a körutazások vagy a szállodák foglalási költsége tartalmazza.

Mint Teresa Jordà katalán klímaügyi miniszter elmondta, az új adó konkrétumai a következő hetekben fognak körvonalazódni a katalán kikötők széndioxid-kibocsátásának szabályozásával párhuzamosan.

A városra rá is fér a korlátozás, ugyanis Európa legforgalmasabb tengeri kikötőjének számít. 2019-ben nagyjából 3 millió utas szállt ki ott, az év 139 napját kitevő utazási szezonban pedig a hajós körutazással érkező látogatók száma meghaladta a napi tízezret.

Ez a gyakorlatban többek között azt jelenti egy 2019-es kutatás szerint, hogy

a város levegőjét minden más európai kikötőénél jobban szennyezik a tengerjáró hajók,

melyek nehézolaj üzemanyaga körülbelül kétezerszer annyi kéndioxidot tartalmaz, mint a közönséges dízel. Ugyanebből a kutatásból derül ki, hogy 2017-ben a Barcelonában megálló tengerjárók mintegy 32,8 tonna kén-dioxidot bocsátottak ki.

Mint Faig Abbasov, a jelentést készítő civil szervezet hajózáspolitikai menedzsere elmondta, mostmár kezd látszódni, hogy milyen óriási problémát is okoznak ezek a „szörnyhajók“. Mint hozzátette, ezek az úszó városok az egyik legpiszkosabb üzemanyaggal működnek, és miközben egyre több város tervezi kitiltani a szintén nem túl környezetbarát dízelautókat, szabad utat ad a fedélzeten és a partokon is mérhetetlen károkat okozó mérgező füstért felelős hajótársaságoknak ez pedig elfogadhatatlan.

Barcelona egyébként az utóbbi időben több környezetbarát ötlettel és intézkedéssel is előállt.

(Forrás: Euronews, képek: Unsplash)

óceánjáró | adó | károsanyag-kibocsátás | kikötő | barcelona

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom