Ezért válnak egyre inkább a tinik a „butatelefonok” megszállottjaivá

Az egész az egyszer használatos kamerákkal kezdődött, aztán jöttek a trapéz szárú farmerek, a Z-generáció legújabb rögeszméje pedig az összecsukható mobilok lettek, amelyek az 1990-es évek közepén voltak hihetetlenül népszerűek.

Az 1990-es és a 2000-es évek eszközei manapság fillérekért kaphatók, a fiatalok pedig újra felfedezték őket, a TikTokot pedig szabályosan letarolják. A srácok kicsomagolják őket, bemutatják, hogyan kell ezeket használni,

ráadásul segítenek a netfüggőségük csökkentésében is.

Dove Cameron színésznő, aki a Disney Liv és Maddie című műsorával lett ismert, egy interjújában elmondta: azért váltott összecsukható mobilra, mert

túl sok időt töltött a telefonjával, folyamatosan a közösségi médiát nézegette, ez pedig rendkívül rossz hatással volt rá.

Ekkor bukkant rá egy 1990-es évekbeli kis telefonra, amit nagyon olcsón megvásárolt és azóta is azt használja.

Az általa elmondottakkal sok fiatal tud azonosulni, a közösségi média és sok más platform használata egyértelműen hat a tizenévesek mentális egészségi állapotára. A pszichológusok szerint tény:

ahogyan elterjedt a közösségi média, úgy emelkedett a depressziós tinik aránya is.

Sokan azt mondják: ezek a készülékek egyszerre szórakoztatóak, nosztalgikusak és egyedi hangulatot árasztanak. Emellett egyre többen mondják azt:

nem akarok az a személy lenni, aki állandóan csak a telefonján lóg.

Régebben az emberek többet foglalkoztak egymással, mint a telefonjainkkal és a közösségi médiával, többet beszélgettek, minden őszintébb és spontánabb volt.

Az összecsukható telefonok iránti kereslet-növekedésnek köszönhetően továbbra is elérhetők a jól ismert márkák úgynevezett flip telefonjai, egyes feltételezések szerint pedig ez a trend folytatódni fog. A flip telefonok piaca 2025-ben várhatóan eléri a huszonkilenc milliárd dollárt, ami hetven százalékos éves növekedést jelent, ebből pedig több márka is profitál majd.

(Forrás: CNN, fotók: Getty)

összecsukható telefon | z generáció | közösségi média | telefon | okostelefon

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom