Több évtizedes huzavona után most zöld utat kapott Dublin első metróvonala.
A 19 és fél kilométeres, főként a föld alatt futó vonal 16 állomást köt majd össze az ír főváros központja és legészakibb külvárosai között. A MetroLinken óránként akár 20 ezer utas is megfordulhat majd, és a várost kétes hírnévtől szabadítja meg azzal, hogy a dublini repülőtéren is megáll: jelenleg ugyanis egy a kevés nyugat-európai nagyváros közül, amelynek nincsen kötöttpályás kapcsolata a reptérrel.
Az ír kormány ebben a hónapban jóváhagyta az üzleti tervet, így a következő évtized elejére el is készülhet a beruházás,
amely hatalmas lépés Dublin nagymértékű autófüggőségének csökkentéséhez.
A Luas nevű, meglévő elővárosi villamosvonalak sem fedik le teljeskörűen az egyes kerületeket, az északi részen például alig találunk megállókat. Közben viszont a reptéri buszok gyakran szenvednek fennakadásokat balesetek vagy útépítési munkálatok miatt. A MetroLink remélhetőleg megoldja majd ezeket a problémákat.
Legutóbb a római reptér kapcsán adtunk hírt vasúti fejlesztésekről, de Svájc sem késlekedett, hogy javítsa a reptéri kapcsolatait.
(Forrás: Bloomberg, képek: Unsplash, Pixabay)
metró | metrolink | írország | dublin
Rossz hír a Ryanairrel utazóknak: nyolc budapesti járatát szünteti meg a légitársaság
Váratlan döntést hozott a WizzAir: több mint öt hónap után Oroszországba is indít gépeket a légitársaság
