Close
Ezzel az elektromos hajóval sokat tehet az X Shore a környezetünkért

Ezzel az elektromos hajóval sokat tehet az X Shore a környezetünkért

Szenvedélyesen imádja a tengert a halász és tengerész családból származó Konrad Bergström, a hajózásban utazó svéd X Shore alapítója, és nem csupán csodálatát fejezi ki a hatalmas vizek iránt, hanem tesz is értük.

Látva a műanyaggal súlyosan szennyezett óceánokat vagy a haldokló tengeri életet, úgy döntött, lehetőségeihez képest maximálisan hozzájárul a természet védelméhez. A világon először környezettudatos zöld hajókat épített, melyek közül a legújabb, abszolút mimilalista példány külsőre talán kevésbé vonzó, ám forradalmi kialakítással és technológiával (a súly és az ellenállás minimalizásával), valamint innovatív meghajtórendszerrel készült. És nem szennyezi a vizeket.

A szőke, göndör sörényével és mosolygós, szakállas ábrázatával egy rendkívül szimpatikus fickó benyomását keltő Bergström igyekszik egyensúlyba állítani a vállalkozói szellemet és a környezetvédelmet; tisztában van vele, hogy az üzleti érdekek által vezérelt gondolkodás a bolygó megerőszakolásához vezetett, ám úgy véli, mégsem kellene visszamennünk addig, hogy barlangban éljünk, és hisz benne, hogy találunk valamilyen megoldást.

Ilyen lehet az X Shore legújabb modellje, az Eelex névre keresztelt elektromos hajó, amely 90 kWh kapacitású akkumulátorának köszönhetően szinte hang nélkül tud suhanni a vízen.

A hat és fél méter hosszú és akár negyven csomós sebességgel száguldó jármű egy hagyományos jachthoz, motorcsónakhoz vagy hajóhoz képest semmiféle káros anyagot nem bocsájt ki és némi képzavarral élve minimális ökológiai lábnyomot hagy. Egy feltöltéssel száz tengeri mérföldet lehet megtenni vele.

Bergström nem szereti, ha az X Shore-t a Teslához hasonlítják, de a céget illetően meglehetősen ambiciózusnak tűnik, mert nem csak az elektromos hajók tömeggyártásában, hanem személyre szabott vízijárművekben is gondolkodik, és úgy véli, hamarosan piacvezetők lehetnek.

A három színben (mohazöld, homok, kávé) választható Eelex nagyrészt kiváló minőségű parafából állt össze, a székek pedig az ügyfél kívánsága szerint készülhetnek például nyeregbőrből, mint ahogy tetszés és ízlés szerint rendelhető hozzá tetőcsomagtartó a kajakoknak vagy a kerékpároknak.

Jelen állás szerint még nincs engedélyezve a modellek sorozatgyártása, de ha minden Bergström és az X Shore reményei szerint alakul, 2020-ban már az igen alacsony üzemeltetési költséggel járó Eelex 8000-rel szelhetjük a habokat. A hajó ára 290 ezer dollár.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: X Shore)

hajó | elektromos | nagy sztori | x shore | csónak

FOLYTASD EZZEL

A luxus új szintje a Balatonnál – Ilyen a LUA Resort télen

Fantasztikus őszi ízek és otthonos hangulat – Így varázsolt el minket a Macesz Bisztró

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram