Close
Ezzel az elektromos hajóval sokat tehet az X Shore a környezetünkért

Ezzel az elektromos hajóval sokat tehet az X Shore a környezetünkért

Szenvedélyesen imádja a tengert a halász és tengerész családból származó Konrad Bergström, a hajózásban utazó svéd X Shore alapítója, és nem csupán csodálatát fejezi ki a hatalmas vizek iránt, hanem tesz is értük.

Látva a műanyaggal súlyosan szennyezett óceánokat vagy a haldokló tengeri életet, úgy döntött, lehetőségeihez képest maximálisan hozzájárul a természet védelméhez. A világon először környezettudatos zöld hajókat épített, melyek közül a legújabb, abszolút mimilalista példány külsőre talán kevésbé vonzó, ám forradalmi kialakítással és technológiával (a súly és az ellenállás minimalizásával), valamint innovatív meghajtórendszerrel készült. És nem szennyezi a vizeket.

A szőke, göndör sörényével és mosolygós, szakállas ábrázatával egy rendkívül szimpatikus fickó benyomását keltő Bergström igyekszik egyensúlyba állítani a vállalkozói szellemet és a környezetvédelmet; tisztában van vele, hogy az üzleti érdekek által vezérelt gondolkodás a bolygó megerőszakolásához vezetett, ám úgy véli, mégsem kellene visszamennünk addig, hogy barlangban éljünk, és hisz benne, hogy találunk valamilyen megoldást.

Ilyen lehet az X Shore legújabb modellje, az Eelex névre keresztelt elektromos hajó, amely 90 kWh kapacitású akkumulátorának köszönhetően szinte hang nélkül tud suhanni a vízen.

A hat és fél méter hosszú és akár negyven csomós sebességgel száguldó jármű egy hagyományos jachthoz, motorcsónakhoz vagy hajóhoz képest semmiféle káros anyagot nem bocsájt ki és némi képzavarral élve minimális ökológiai lábnyomot hagy. Egy feltöltéssel száz tengeri mérföldet lehet megtenni vele.

Bergström nem szereti, ha az X Shore-t a Teslához hasonlítják, de a céget illetően meglehetősen ambiciózusnak tűnik, mert nem csak az elektromos hajók tömeggyártásában, hanem személyre szabott vízijárművekben is gondolkodik, és úgy véli, hamarosan piacvezetők lehetnek.

A három színben (mohazöld, homok, kávé) választható Eelex nagyrészt kiváló minőségű parafából állt össze, a székek pedig az ügyfél kívánsága szerint készülhetnek például nyeregbőrből, mint ahogy tetszés és ízlés szerint rendelhető hozzá tetőcsomagtartó a kajakoknak vagy a kerékpároknak.

Jelen állás szerint még nincs engedélyezve a modellek sorozatgyártása, de ha minden Bergström és az X Shore reményei szerint alakul, 2020-ban már az igen alacsony üzemeltetési költséggel járó Eelex 8000-rel szelhetjük a habokat. A hajó ára 290 ezer dollár.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: X Shore)

FOLYTASD EZZEL
Gyerekkori álom ez a gyönyörű Peugeot 504 Coupé
Az utolsó példány is elkészült a Bugatti szuperautójából
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom