Close
Egyszer talán itthon is bevezeti az IKEA azt, amit Dubajban már megtett

Egyszer talán itthon is bevezeti az IKEA azt, amit Dubajban már megtett

A csillogó-villogó és kissé steril világú arab metropolisz központjában sétálgatva bizonyára utolsók között jut eszünkbe megkeresni a térképen, merre található a sárga-kék bútorbrand helyi egysége – annyi biztos, hogy messze, de hasonló a helyzet a legtöbb városban, ahol IKEA-üzlet működik. Sokszor kisebbfajta túrát igényel az ikeázás, ami nem kevés időveszteséget is jelent, úgyhogy a svéd világmárka megpróbálja kompenzálni a vevőit valamivel.

Egyelőre csak a dubaji vásárlók részesülnek afféle utazási támogatásban. A vállalat Buy Your Time névre keresztelt akciója keretében ugyanis annyi pénzért választhatnak maguknak terméket, mint ahány percet vett igénybe az üzletbe eljutásuk.

A vásárlónak naponta megtett útvonalakat rögzítő Google Maps Timeline-t kell segítségül hívnia a bizonyításhoz. Az idő pénz című klasszikusra épülő szolgáltatás ebben az esetben készpénzre konvertálja az időt, ami a gyakorlatban úgy néz ki, hogy amint a vevő megérkezett az áruházba, bemutatja a személyzetnek a telefonján rögzített adatokat,

majd annyi dirham értékben választhat valamit a kínálatból, ahány percet elvett az életéből az odautazás.

Dubaji ikeás árakkal számolva egy alig egyórás tripért egy Lack kávéasztallal enyhítik a fáradalmakat, egy majdnem kétórás utazásért pedig már egy Billy könyvespolc jár, de még egy ötperces sétáért is kárpótolják a vevőt egy vegetáriánus hotdoggal.

Arról még nincs hír, hogy más országokban is előállnak-e hasonló ajánlattal. Erős a gyanúnk, hogy ez aligha fog megtörténni, mivel nem sok olyan gazdasági erejű ország létezik, mint az Egyesült Arab Emírségek, ahol ezt a programot gond nélkül meg lehet valósítani.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Getty Images, Unsplash)

A kaland folytatódik
Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom