Close
Eltűnhet az egyik legalapvetőbb szállodai szolgáltatás

Eltűnhet az egyik legalapvetőbb szállodai szolgáltatás

Egy híres dizájner nemrég megjósolta, hogyan fognak átalakulni a hotelek az idén, de arra ő sem gondolt, hogy olyan alapvető szolgáltatásoknak vethet tartósan véget a járvány, mint a napi takarítás.

Bár ez a trend a Covid alatt kezdődött, azért, hogy ezzel is csökkenjen az idegenek közötti érintkezés, sok szállodában megszokottá vált, és több mint két évvel később a takarítás napi rutinja még mindig nem tért vissza.

Persze, minden hotelnek saját irányelvei ezt illetően, a Marriott szabályzata például szállodánként is eltérő. A szobákat általában hat naponta takarítják automatikusan, ennél gyakoribb szolgáltatást csak külön kérésre biztosítanak.

A Hiltonban sem jár naponta a szobalány, hacsak nem kérik a vendégek,

a Walt Disney World-ben pedig minden második nap raknak rendet a szobában, ami a törölközőcserét és a szemétszállítást is magában foglalja, de az ágy rendberakását már nem.

A kaliforniai Santa Cruzban található Hotel Solaresben nem takarítanak annál, aki három vagy annál kevesebb éjszakát marad, háromnál több, de maximum hat éjszaka esetén pedig egyszer jár a szolgáltatás, emellett azt javasolja a vendégeknek, hogy hagyják a szemetet az ajtó előtt.

De mit szólnak mindehhez a látogatók? Mint D. Taylornak, az Egyesült Államok és Kanada vendéglátóipari dolgozóit tömörítő szakszervezet nemzetközi elnökének közleményében olvasható, “a vendégek nem akarják, hogy minden alkalommal szólniuk kelljen, amikor ki kell vinni a szemetet vagy cserélni kell a koszos törölközőt. Ha nincs takarítás, akkor mitől marad más egy szálloda, mint egy drágább Airbnb?”

Sok esetben a szolgáltatások csökkentése inkább a pénzről szól, mint a biztonságról, miután munkaerő- és eszközhiány sújtja a szállodákat, amiben az ellátási láncokkal és az inflációval kapcsolatos problémák is közrejátszanak. Az American Hotel & Lodging Association 2021. novemberi felmérése szerint a szállodák hetvenkilenc százalékos költségnövekedésről számoltak be a takarítási felszerelések terén.

A közgazdászok külön szót is társítottak ahhoz a jelenséghez, amikor a vállalat nem árat emel, hanem költséget csökkent, ami a szolgáltatások színvonalának visszaeséséhez vezet. Ez a skimp=fukar és az inflation, vagyis infláció szavakból összerakott skimpflation, ami az infláció miatti spórolást jelenti.

Itt megtudhatod, mely városokban kell átlagban a legtöbbet fizetni egy ötcsillagos hotelszobáért, itt pedig  az derül ki, hogy milyen szállodai szokás terjedt el egy színészlegenda hűtlensége miatt.

(Forrás: HuffPost, képek: Unsplash)

szálloda | szolgáltatás | covid | hotel | takarítás

FOLYTASD EZZEL

Több mint 120 év után eltűnik Párizs egyik szimbóluma

Ez várhat ránk az idén a horvát és osztrák sípályákon

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram