Túrázóknak és gasztró­őrülteknek ajánlja ezt az országot a világjáró magyar pár

Ismét jelentkezett Tóth Péter és barátnője, akikről még novemberben írtunk először itt, a Roadsteren. A pár néhány hónappal ezelőtt lakóautóval vágott neki a világnak, most pedig egy napfényes országban tartózkodik, hogy közben újonnan elkészült videóval együtt élménybeszámolót tartson a mögöttük hagyott észak-macedóniai tripről.

– Ez a videó a január közepétől március elejéig tartó időszakot foglalja magába, tehát sikerült ebben a kis balkáni országban is majdnem két hónapot eltöltenünk, amit egyáltalán nem bánunk. Amúgy rendesen el vagyok csúszva időben ezekkel a filmekkel. Ez nem azért van, mert nyaralás-üzemmódba kapcsoltam, épp ellenkezőleg: egyre több olyan filmet csinálunk, ami nem elsősorban magunknak készül. Ennek egyébként nagyon örülünk, de viszi az időnket is rendesen – árulja Tóth Péter, de az is kiderül, hogy most éppen Görögország vendégszeretetét élvezik.

Markovi Kuli
Papradishte

– A mediterrán Dél-Albánia után Észak-Macedóniában első ízben tapasztalhattuk meg, hogy milyen télen a lakóautózás. Nem fogom szépíteni, elég kemény. Sokat fáztunk és a túrák is nehezebbek voltak a sokszor térdig érő hóban. Meg kellett tanulnunk ilyen körülmények között használni a kamerákat, ami egy újabb tanulási folyamatot vitt a mindennapokba. A több mint nyolc hónapja tartó vándorló életmód egyébként is kimozdított minket a komfortzónánkból, de a téli kiadás rátett még egy lapáttal. Visszatekintve ezekre az időkre, innen Görögországból, a konstans napsütés és 25 fok világából is csupa jó élményre emlékszünk.

A film szokás szerint ezeket a pillanatokat foglalja magában.

Mavrovo Nemzeti Park, Janche
Lesnica

Péter szerint az ország kompakt méretéhez képest nagyon sok látnivalóval szolgál. A túrázás és hegyek szerelmesei ugyanúgy megtalálják majd a számításaikat, mint a gasztronómia rajongói, mert mennyei a macedón konyha. Két étkezés között pedig lélegzetelállító kanyonok és tavak váltogatják egymást.

Sharr

Kalandjaikat egyébként itt lehet követni:

Ha netán veszélyes útszakaszt keresel, ezeket ajánljuk, ha viszont inkább szépeket, akkor ezt : az Atlanti-óceán útja képes feltárni előttünk Norvégia minden szépségét, hiszen gyönyörű tengerparti tájakról indulva, változatos szigeteken keresztül vezet el a csupasz sziklákig, ahol megcsodálhatjuk a naplementét. Nem véletlenül tartják sokan a világ legszebb útszakaszának.

(Fotók: Tóth Péter, Fazekas Cecília)