Szicília, Párizs és a Yellowstone Nemzeti Park idén talán még az eddigieknél is keresettebb úti cél lehet.
Az egyik legnagyobb trend ugyanis a “set-jetting”, vagyis az, hogy az emberek az éppen látott sorozat vagy film forgatási helyszínét szeretnék bejárni.
Az American Express felmérése szerint, amely elsősorban Ausztrália, Kanada, Mexikó, Japán, India, Kanada, Japán, India, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok millenniumi és Z-generációjának utazási preferenciáit vizsgálta, egyre növekszik az ilyesfajta filmturizmus, és idén minden eddiginél nagyobb boomra lehet számítani.
A megkérdezettek hetven százaléka mondta, hogy kedve támadt elutazni arra az úti célra, amit éppen filmen látott, például A fehér lótusz, a Yellowstone vagy az Emily Párizsban képkockáin.
A válaszadók többsége ugyanakkor nemcsak azt tervezi, hogy idén több utazást tesz, mint tavaly, hanem azt is, hogy több pénzt fog utazásra költeni.
A set-jetting mellett újra hangsúlyt kapnak az ételekre összpontosító utazások és a wellness, valamint a kevéssé ismert helyszínek felkeresése. A megkérdezett szívesen vásárolnak kisvállalkozásoknál, és többet is költenek, ha tudják, hogy ezzel a helyieket támogatják.
Az is kiderült, hogy az utazás fontos költségvetési prioritás, a válaszadók 84 százaléka például inkább utazik, minthogy valamilyen luxuscikket vegyen.
Miután már kevésbé kell attól tartani, hogy a terveket lezárások vagy egyéb intézkedések akadályozzák, az utazók ismét bátrabban foglalnak jó előre. Tízből hét utazó nyilatkozott úgy, hogy szívesen tervez három-hat hónapra előre.
Ez a spanyol város a sorozatrajongók kedvenc új úti célja, de a Wednesday-láz is rengeteg utazót inspirál.
(Forrás: Travel and Leisure, képek: Getty Images, Unsplash)
sorozat | utazási trend | forgatási helyszín | film | utazás trendekIstenekkel és hősökkel léphetünk be egy különleges univerzumba júniusban Budapesten
Drónok csapódtak az M3-as autópályára, lezárták a szakaszt a nyomozók

Itt a nyár, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 12. száma. Mit találunk benne? Mutatunk pár remek helyet Sydneyben, egy helyi segítségével felfedezzük Torinót, kipróbáljuk milyen az egyik legújabb bringás trend, a gravelezés, és leteszteljük a Mazda CX 60-asát. Leülünk beszélgetni a Lissoni vezető építészével, bejárjuk az újjászületés előtt álló Gellértet, kifaggatunk egy portugál borászt, Daniel Niepoortot, és leültetünk egy asztalhoz öt izgalmas egyéniséget. Interjúzunk Alessanadro Gaultieri parfümkészítővel, akit a szakma legveszélyesebb orrának tartanak, ukulelézett nekünk Wolfgang Puck egyik közeli munkatársa, Tetsu Yahagi, és bejárjuk Ahn Tuan és társai legújabb, frissen megnyitott budapesti éttermeit. Kiderítjük, képes lehet-e a ChatGPT megírni a következő bestsellert, megnézünk közelről öt lélegzetelállító hotelt, és bemutatjuk a skandináv dizájn állócsillagait is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!