Szicília, Párizs és a Yellowstone Nemzeti Park idén talán még az eddigieknél is keresettebb úti cél lehet.
Az egyik legnagyobb trend ugyanis a "set-jetting", vagyis az, hogy az emberek az éppen látott sorozat vagy film forgatási helyszínét szeretnék bejárni.
Az American Express felmérése szerint, amely elsősorban Ausztrália, Kanada, Mexikó, Japán, India, Kanada, Japán, India, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok millenniumi és Z-generációjának utazási preferenciáit vizsgálta, egyre növekszik az ilyesfajta filmturizmus, és idén minden eddiginél nagyobb boomra lehet számítani.
A megkérdezettek hetven százaléka mondta, hogy kedve támadt elutazni arra az úti célra, amit éppen filmen látott, például A fehér lótusz, a Yellowstone vagy az Emily Párizsban képkockáin.
A válaszadók többsége ugyanakkor nemcsak azt tervezi, hogy idén több utazást tesz, mint tavaly, hanem azt is, hogy több pénzt fog utazásra költeni.
A set-jetting mellett újra hangsúlyt kapnak az ételekre összpontosító utazások és a wellness, valamint a kevéssé ismert helyszínek felkeresése. A megkérdezett szívesen vásárolnak kisvállalkozásoknál, és többet is költenek, ha tudják, hogy ezzel a helyieket támogatják.
Az is kiderült, hogy az utazás fontos költségvetési prioritás, a válaszadók 84 százaléka például inkább utazik, minthogy valamilyen luxuscikket vegyen.
Miután már kevésbé kell attól tartani, hogy a terveket lezárások vagy egyéb intézkedések akadályozzák, az utazók ismét bátrabban foglalnak jó előre. Tízből hét utazó nyilatkozott úgy, hogy szívesen tervez három-hat hónapra előre.
Ez a spanyol város a sorozatrajongók kedvenc új úti célja, de a Wednesday-láz is rengeteg utazót inspirál.
(Forrás: Travel and Leisure, képek: Getty Images, Unsplash)
forgatási helyszín | sorozat | utazási trendek | utazási trend | utazás trendek
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!