Ahogy emelkedik a kereslet, úgy mennek felfelé a jegyárak is.
Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója már tavaly nyáron beharangozta, hogy a tíz eurós jegyek kora lejárt, miután az üzemanyagköltségek az egekbe szöktek. Akkor azt mondta, hogy a Ryanair átlagos viteldíjai a 2021-es nagyjából negyven euróról (tizenötezer forintról) körülbelül ötven euróra (tizenkilencezer forintra) emelkednek a következő öt évben.
Most azt tette hozzá, hogy a jegyárak idén tíz-tizenöt százalékkal emelkedhetnek, de nem valószínű, hogy húsz százaléknál nagyobb lesz a drágulás.
Ez részben a kereslet emelkedésének köszönhető: a Ryanair járatainak száma már 2022 utolsó három hónapjában tizennégy százalékkal nőtt, és idén további tíz százalékkal emelkedhet, ami elsősorban az Európába visszatérő amerikaiaknak köszönhetően.
A cég tavaly október és december között 211 millió eurós adózás utáni rekordnyereségről számolt be, ami a megnövekedett utasszámnak és a drágább jegyáraknak köszönhető. A társaság viteldíjai az említett hónapokban tizennégy százalékkal emelkedtek a 2019-es év azonos időszakához képest.
A brit statisztikai hivatal szerint azonban a repülőjegyek árai általánosságban még ennél is jobban emelkedtek, decemberben már több mint 44 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban, ez pedig a legnagyobb növekedés 1989 óta.
Az áremelkedéshez a következő években ez az új költség is hozzájárulhat.
(Forrás: Sky News, képek: Getty Images, Unsplash)
Ryanair | fapados | jegyár | repülőjegy
Mikrobiom és wellbeing, avagy ez lehet az új szupererőd
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!