Egy pilóta árulta el, hogy milyen feladatokat kell végrehajtani akkor, ha a repteret hó és jég borítja be.
Bár extrém időjárási körülmények között gyakran inkább törlik a járatokat, bizonyos esetekben még fel lehet szállni, persze a megfelelő óvintézkedésekkel. Indulás előtt az egyik pilóta például mindig körbejárja a repülőt, és ellenőrzi a jegességét, a motorokat, a szárnyakat és a külső szenzorokat.
Mint a pilóta a Point Guynak elmondta, havas körülmények között a repülésbiztonságot fenyegető fő veszély a repülő felületére rakodó hó és jég, ami nagyban befolyásolhatja a repülőgép teljesítményét és azt, hogy milyen sebesség szükséges a biztonságos felszálláshoz. A repülőket ugyanakkor jégmentesítik az erre a célra kialakított teherautók vagy egész létesítmények segítségével. A procedúra után elindul a visszaszámlálás, mert ha még mindig esik a hó, és várni kell a felszállásra, újabb jégmentesítésre is szükség lehet.
Ha rosszak a látási viszonyok, a pilóták nagyban támaszkodnak a légiirányítóktól hallottakra azzal kapcsolatban, hogy hol van és mit csinál a többi gép a reptéren, valamint a kifutópályák állapotáról.
A legtöbb repülőtéren speciális, görgőkkel felszerelt járművek mérik, hogy mennyire csúszós a kifutópálya.
Ebből az információból azután a pilóták kiszámolják a felszálláshoz szükséges teljesítményt.
Könnyebb felszállni az olyan szárazabb típusú hóról, mint amilyen Kanada északi részén és Skandináviában jellemző, nehezebb viszont az Egyesült Államok keleti partvidékén gyakran megfigyelhető, nedvesebb és csúszósabb jégkristályokról elemelkedni, ilyenkor meg kell tisztítani és jéggátlóval kell kezelni az aszfaltot. Mindez persze időbe telik, ami késésekhez vezethet, de első a biztonság.
Szintén egy pilótától tudtuk meg, hogy mennyire veszélyes valójában az óceán felett repülni, és miket érdemes csinálni, ha félsz a repüléstől.
(Forrás: The Points Guy, képek: Getty Images)
repülés | havazás | jég | kifutópálya | repülésbiztonság
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!