Franciaország régóta küzd a rövid távú repülőjáratok megszüntetéséért, most viszont a finnek egy huszárvágással megelőzték.
A Finnair úgy döntött, hogy leállítja két legrövidebb belföldi járatát, és helyette buszjáratokat vezet be. Idén május 1-től tehát már nem lehet Helsinkiből Tamperébe és Turkuba repülni. A légitársaság ily módon is szeretné csökkenteni a széndioxid-lábnyomát, miközben hangsúlyozza, hogy a közúti és vasúti közlekedés fenntarthatóbb megoldást jelent ezeken a viszonylatokon.
Az említett útvonalakon egyébként is alacsony szokott lenni az utasszám, a kapacitás körülbelül 35 százaléka, vagyis itt még magasabb az egy utasra jutó kibocsátás, mint más rövid útvonalakon.
A menetrend szerint a repülési idő Turkuba és Tamperébe 35 perc, míg vonattal körülbelül két, busszal két és fél óra az út.
Sok utas már egyébként is busszal, vonattal vagy autóval érkezik a helsinki repülőtérre, például Tampere térségéből is. Nyáron ugyanakkor a Finnair napi négy buszjáratot indít Turku illetve Tampere és a helsinki repülőtér között.
Az utasok így a repülőjeggyel együtt vehetik meg a buszjegyet, és garanciát kapnak arra, hogy lesz csatlakozásuk akkor is, ha esetleg késik a busz. A Helsinki repülőtérre busszal érkező utasok emellett elsőbbséggel vehetik igénybe a check-in-t, a poggyászfeladást és a biztonsági ellenőrzést is. A buszok üzemanyaga biodízel, van rajtuk wi-fi és USB-töltési lehetőség is.
Nem ez az egyetlen újdonság, amivel a Finnair készült az idén, de a helsinki reptér sem okoz csalódást az utasoknak.
(Forrás: Schengen Visa Info, képek: Unsplash)
tampere | finnair | Helsinki | finnország | turku
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!