A repülőjegy- és szállásfoglalásnál gyakran előfordul, hogy az a jutányosnak tűnő ár, amit először látunk, csak töredéke az összes költségnek, és menet közben folyamatosan adódnak hozzá az extra díjak.
A szakértők csepegtetésnek nevezik ezt, mert apránként „csepegnek“ az első árhoz az újabb és újabb tételek. A legnagyobb trükk az egészben, hogy ha ily módon prezentálják az árakat, a vásárlók hajlamosak kifizetni a végösszeget, akkor is, amikor már látják, hogy az sokkal drágább, mint amilyennek elsőre tűnt. Eközben lehet, hogy léteznek más, olcsóbb opciók is.
A hotelek esetében például gyakran számolnak fel extra költséget a különböző szolgáltatások használatáért, mint az internet vagy az úszómedence. Ezért érdemes a hotel oldalán már előre tájékozódni az esetleges rejtett költségekről, például az adókról és egyéb díjakról szóló szekcióban.
Tipikusan gyakran látjuk ezt a csepegtetést a fapados légitársaságoknál, ahol a kedvező árú repülőjegy mellé megpróbálnak minden egyéb szolgáltatás igénybevételére rábírni minket, például ülőhelyfoglalásra, elsőbbségi beszállásra, még egy táskára.
A weboldalak gyakran különböző pszichológiai trükkökkel is próbálnak rábírni arra, hogy a drágább opciókat válasszuk, a manipulációt azonban könnyen kivédhetjük úgy, hogy több cég végső árait hasonlítjuk össze, és csak az alapján, nem az első belengetett ár alapján döntünk.
A hotellel vagy az Airbnb-vel jársz jobban? Ez a két kérdés segíthet dönteni.
(Forrás: CBS News, képek: Getty Images)
repülőjegy | foglalás | szállásfoglalás | rejtett költségek | túlárazás
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!