Szeptember 1-jén indult el és naponta közlekedik Stockholm és Hamburg között.
A svéd SJ és Hector Rail valamint a német RDC Germany együttműködéséből született útvonalon másodosztályú ülőhelyekre és négy-hat személyes, másodosztályú fekvőkocsikba, egy-két személyes másodosztályú és egy-három személyes első osztályú hálófülkékbe lehet jegyet venni.
Az árakat euróban határozzák meg, de az SJ honlapján svéd koronában is megtaláljuk őket. Eszerint
a másodosztályú ülések 300 svéd koronánál (körülbelül 11 ezer forintnál) kezdődnek.
Svédország egyébként idén tavasszal indította újra a vonatközlekedést Finnországba, ami körülbelül 30 évig szünetelt, április 1-jén újra megnyílt a haparandai határátkelő is.
Bár több európai ország is küzd a vonatozás népszerűsítéséért, az Eurostat legutóbbi jelentése szerint az európai lakosok első számú közlekedési eszköze továbbra is az autó.
Gondoltad volna, hogy Magyarország is szerepel Európa tíz legjobb hálókocsis vonatútja között? Budapestről például az egyik legszebb svájci városba is eljuthatunk éjszakai vonatozással.
(Forrás: Schengen Visa Info, képek: Getty Images, Unsplash)
stockholm | hamburg | éjszaka | hálókocsi | vonat | vasút
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!