Nem gondoltuk volna, hogy egyszer szövetségre lép a játékautóiról ismert Hot Wheels és a svájci óragyártó IWC, de az együttműködésük eredménye egy olyan különkiadás lett, aminek minden autó- és órarajongónál ott a helye. Mégis csak kevesen kaphatnak belőle, és nem csak az ára miatt.
Mint mondják, a részletekre való aprólékos odafigyelés, a kiválóság iránti megingathatatlan elkötelezettség és a határok átlépésére való hajlandóság hozta össze az IWC Schaffhausent és a Hot Wheelst, két márkát, ami a maga területén régóta elismertnek számít.
Mielőtt a játékautók legendájává vált volna több mint nyolcmilliárd eladott autóval, a Hot Wheels története egy álommal indult. Elliot Handler, a Mattel társalapítója 1968-ban alkotta meg a Hot Wheels első generációját: olyan játékautót akart készíteni, ami nemcsak menőbb, hanem jobb is volt az akkori kisautóknál. Az elképzelése megvalósításához felkérte a General Motors egyik autótervezőjét és egy képzett rakétamérnököt, akik
a detroiti autódizájnt az űrkorszak stílusjegyeivel ötvözték.
Mára a Hot Wheels az egyik legismertebb játékautó, a világ minden táján, minden korosztályban megvannak a rajongói.
Az IWC öröksége is az amerikai úttörő szellemben gyökerezik. 1868-ban, éppen száz évvel azelőtt, hogy Eliott Handler megalkotta a Hot Wheelst, Florentine Ariosto Jones amerikai óragyártó és mérnök forradalmasította a korabeli óraipart, amikor Schaffhausenben megalapította az International Watch Companyt. Jones
a svájci óragyártók szakértelmét egyesítette a legújabb amerikai gyártási technológiával,
és kiváló minőségű zsebórákat készített az Egyesült Államok piacára. A márka robusztus és megbízható repülős és navigációs óráival szerzett tapasztalat vezette az IWC-t a motorsport felé, amelynek már régóta résztvevője. A Mercedes-AMG-vel kötött partnersége és számos autóverseny támogatása után 2018-ban alapította meg saját versenycsapatát IWC Racing néven, és egy gyönyörű sirályszárnyas ’55-ös Mercedes-Benz 300 SL-lel indulnak a veteránfutamokon.
Így kapcsolódik össze a Hot Wheels és az IWC Schaffhausen története, amelynek eredménye egy limitált szériában piacra kerülő készlet. A 300 SL méretarányos változata
a Hot Wheels eddigi legrészletesebben kidolgozott kisautójának számít,
a nyitható sirályszárnyas ajtók mögött a pilótafülkét is kidolgozták a kagylóülésekkel és a bukócsövekkel, a karosszériára a kiegészítő fényszórók is felkerültek. Mégsem ezért kerül 11 600 euróba, ami több mint 4,2 millió forintnak felel meg, hanem azért, mert egy IWC karóra is jár hozzá.
A Pilot’s Watch Chronograph Edition stílusos kiegészítője a Mercedes-kisautónak.
43 milliméteres tokja titánból készült, ami könnyebb és keményebb, mint az acél, és ellenáll a korróziónak, ezért a sportautók gyártása során is gyakran használják. A sötétszürke matt színe egy igényes felületkezelés eredménye, amelynek során a tok alkatrészeit előbb polírozzák, majd szemcseszórással kezelik. A fekete számlapot a kockás zászló motívuma díszíti, a kronográf az IWC saját fejlesztésű szerkezete, amely a füstüveg hátlapon keresztül látható is.
A modellautót és a karórát egy stílusos fém szerszámosdobozba csomagolták, de attól lesz igazán ritkaság, hogy összesen csak ötven példányt készítenek belőle. Az elsőt pedig jótékony célokra árverezték el a Bonhams aukcióján, ahol
70 ezer angol fontot, azaz 30 millió forintnak megfelelő összeget adtak érte.
Az idő kereke
Az IWC és a Mercedes kooperációján kívül más óramárkák és autógyártók is összefogtak az idők során, amiből különleges termékek születtek. A legutóbb az olasz dizájnstúdió Pininfarina és a svájci Bovet 1822 alkotott egy különleges órát. A Mercedes legendás versenyautója, a sirályszárnyas 300 SL pedig már hatvankilenc éve indult útjára, a napjainkig tartó modellsorozat történetét ebben a cikkünkben meséltük el.
mercedes-benz sl | mercedes-benz | mercedes-benz 300 sl | iwc | karóra
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!