IWC karóra is jár ehhez a sirályszárnyas Mercedes-kisautóhoz

Nem gondoltuk volna, hogy egyszer szövetségre lép a játékautóiról ismert Hot Wheels és a svájci óragyártó IWC, de az együttműködésük eredménye egy olyan különkiadás lett, aminek minden autó- és órarajongónál ott a helye. Mégis csak kevesen kaphatnak belőle, és nem csak az ára miatt.

Mint mondják, a részletekre való aprólékos odafigyelés, a kiválóság iránti megingathatatlan elkötelezettség és a határok átlépésére való hajlandóság hozta össze az IWC Schaffhausent és a Hot Wheelst, két márkát, ami a maga területén régóta elismertnek számít.

Mielőtt a játékautók legendájává vált volna több mint nyolcmilliárd eladott autóval, a Hot Wheels története egy álommal indult. Elliot Handler, a Mattel társalapítója 1968-ban alkotta meg a Hot Wheels első generációját: olyan játékautót akart készíteni, ami nemcsak menőbb, hanem jobb is volt az akkori kisautóknál. Az elképzelése megvalósításához felkérte a General Motors egyik autótervezőjét és egy képzett rakétamérnököt, akik

a detroiti autódizájnt az űrkorszak stílusjegyeivel ötvözték.

Mára a Hot Wheels az egyik legismertebb játékautó, a világ minden táján, minden korosztályban megvannak a rajongói.

Az IWC öröksége is az amerikai úttörő szellemben gyökerezik. 1868-ban, éppen száz évvel azelőtt, hogy Eliott Handler megalkotta a Hot Wheelst, Florentine Ariosto Jones amerikai óragyártó és mérnök forradalmasította a korabeli óraipart, amikor Schaffhausenben megalapította az International Watch Companyt. Jones

a svájci óragyártók szakértelmét egyesítette a legújabb amerikai gyártási technológiával,

és kiváló minőségű zsebórákat készített az Egyesült Államok piacára. A márka robusztus és megbízható repülős és navigációs óráival szerzett tapasztalat vezette az IWC-t a motorsport felé, amelynek már régóta résztvevője. A Mercedes-AMG-vel kötött partnersége és számos autóverseny támogatása után 2018-ban alapította meg saját versenycsapatát IWC Racing néven, és egy gyönyörű sirályszárnyas ’55-ös Mercedes-Benz 300 SL-lel indulnak a veteránfutamokon.

Így kapcsolódik össze a Hot Wheels és az IWC Schaffhausen története, amelynek eredménye egy limitált szériában piacra kerülő készlet. A 300 SL méretarányos változata

a Hot Wheels eddigi legrészletesebben kidolgozott kisautójának számít,

a nyitható sirályszárnyas ajtók mögött a pilótafülkét is kidolgozták a kagylóülésekkel és a bukócsövekkel, a karosszériára a kiegészítő fényszórók is felkerültek. Mégsem ezért kerül 11 600 euróba, ami több mint 4,2 millió forintnak felel meg, hanem azért, mert egy IWC karóra is jár hozzá.

A Pilot’s Watch Chronograph Edition stílusos kiegészítője a Mercedes-kisautónak.

43 milliméteres tokja titánból készült, ami könnyebb és keményebb, mint az acél, és ellenáll a korróziónak, ezért a sportautók gyártása során is gyakran használják. A sötétszürke matt színe egy igényes felületkezelés eredménye, amelynek során a tok alkatrészeit előbb polírozzák, majd szemcseszórással kezelik. A fekete számlapot a kockás zászló motívuma díszíti, a kronográf az IWC saját fejlesztésű szerkezete, amely a füstüveg hátlapon keresztül látható is.

A modellautót és a karórát egy stílusos fém szerszámosdobozba csomagolták, de attól lesz igazán ritkaság, hogy összesen csak ötven példányt készítenek belőle. Az elsőt pedig jótékony célokra árverezték el a Bonhams aukcióján, ahol

70 ezer angol fontot, azaz 30 millió forintnak megfelelő összeget adtak érte.

Az idő kereke

Az IWC és a Mercedes kooperációján kívül más óramárkák és autógyártók is összefogtak az idők során, amiből különleges termékek születtek. A legutóbb az olasz dizájnstúdió Pininfarina és a svájci Bovet 1822 alkotott egy különleges órát. A Mercedes legendás versenyautója, a sirályszárnyas 300 SL pedig már hatvankilenc éve indult útjára, a napjainkig tartó modellsorozat történetét ebben a cikkünkben meséltük el.

mercedes-benz | limitált széria | mercedes-benz sl | mercedes | játékautó | kronográf

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés