Újabb ország szeretne a gazdagok úti céljává válni

A járvány lecsengése után több ország is úgy döntött, hogy elsősorban a jómódú látogatókat veszi célba, most pedig újabb állam csatlakozott ehhez a klubhoz.

A japán turisztikai ágazat pesszimizmusa októberre optimizmusba fordult, miután néhány hét alatt ugrásszerűen megnőtt a külföldi látogatók száma. A népszerű úti célokon, mint például Kiotó, alig tapasztalható különbség a pandémia előtti időkhöz képest. A japán kormány pedig azon fáradozik, hogy célzottan irányítsa a turizmus újjáéledését.

A japán turisztikai hivatal (Japan Tourism Agency, JTA) egyik

célja, hogy a tehetősebb látogatók – akik egy-egy utazásuk során legalább egymillió jent, vagyis hétezer eurónak (majdnem hárommilió forintnak) megfelelő összeget költenek – nagyobb arányt képviseljenek a turisták között.

2019-ben ez a célcsoport az utazók mindössze egy százalékát tette ki, viszont az összes, turizmusból származó bevétel 11,5 százaléka hozzá volt köthető.

Japán a gazdag utazók célcsoportja számára egyelőre messze nem olyan vonzó, mint az Egyesült Államok vagy egyes európai országok.

A tehetős brit turisták kedvelt úti céljainak listán például csak a 36. helyen áll, egy hasonló amerikai felmérés pedig a 13. helyre sorolta be az országot például Olaszország vagy Thaiföld mögé.

A JTA és a Japán Nemzeti Turisztikai Szervezet (Japan National Tourism Organization, JNTO) október óta több, a prémium szegmensnek dolgozó utazási ügynökség képviselőit látta vendégül Japánban abból a célból, hogy bemutassa, mit tud kínálni az ország a gazdag utazóknak.

A vendégek többek között luxusszállodákat néztek meg Kiotó és Nara prefektúrában, és szerzetesek által vezetett túrákon vettek részt a Vakajama prefektúrában található Kója-hegyen. Azt is tervezik, hogy új repülőtereket, a luxusjachtoknak pedig kikötőket létesítenek, hogy az exkluzív vendégek Japán távolabb eső vidékeit is könnyen elérhessék, és új luxusszállodákat is építenek.

A gazdag vendégkört célozzák meg például az Okura Tokyo luxushotel workshopjai, amelyeken a japán asztali etikettet és a japán teaszertartást lehet elsajátítani egy tradicionális teaszobában. A Tokyo Luxey Inc. nevű ügynökség egyéni utazásokat kínál speciális kulturális élményekkel: a vendégek többek között saját katanát (szamurájkardot) készíthetnek egy híres kardkovács irányításával, vagy szusit főzhetnek egy első osztályú étteremben.

A kínálat felépítése ugyanakkor el fog tartani egy ideig, jelenleg ugyanis nagy a hiány az ágazatban képzett munkaerőből, főleg az olyan szakemberek vannak kevesen, akik megfelelő szinten beszélnek angolul.

A szolgáltatásokon kívül persze az ország természeti adottságai is nagy vonzerőt jelentenek, például ez a partszakasz, amely igazi Instagram-slágerré nőtte ki magát, ugyanakkor gasztronómiai téren is vár néhány különlegesség. Egy hentesbolt specialitására például a rendeléstől számítva nem kevesebb, mint harminc évet kell várni.

(Forrás: turizmus.com, képek: Getty Images)

japán | gazdag | turisták

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom