Close
Újabb ország szeretne a gazdagok úti céljává válni

Újabb ország szeretne a gazdagok úti céljává válni

A járvány lecsengése után több ország is úgy döntött, hogy elsősorban a jómódú látogatókat veszi célba, most pedig újabb állam csatlakozott ehhez a klubhoz.

A japán turisztikai ágazat pesszimizmusa októberre optimizmusba fordult, miután néhány hét alatt ugrásszerűen megnőtt a külföldi látogatók száma. A népszerű úti célokon, mint például Kiotó, alig tapasztalható különbség a pandémia előtti időkhöz képest. A japán kormány pedig azon fáradozik, hogy célzottan irányítsa a turizmus újjáéledését.

A japán turisztikai hivatal (Japan Tourism Agency, JTA) egyik

célja, hogy a tehetősebb látogatók – akik egy-egy utazásuk során legalább egymillió jent, vagyis hétezer eurónak (majdnem hárommilió forintnak) megfelelő összeget költenek – nagyobb arányt képviseljenek a turisták között.

2019-ben ez a célcsoport az utazók mindössze egy százalékát tette ki, viszont az összes, turizmusból származó bevétel 11,5 százaléka hozzá volt köthető.

Japán a gazdag utazók célcsoportja számára egyelőre messze nem olyan vonzó, mint az Egyesült Államok vagy egyes európai országok.

A tehetős brit turisták kedvelt úti céljainak listán például csak a 36. helyen áll, egy hasonló amerikai felmérés pedig a 13. helyre sorolta be az országot például Olaszország vagy Thaiföld mögé.

A JTA és a Japán Nemzeti Turisztikai Szervezet (Japan National Tourism Organization, JNTO) október óta több, a prémium szegmensnek dolgozó utazási ügynökség képviselőit látta vendégül Japánban abból a célból, hogy bemutassa, mit tud kínálni az ország a gazdag utazóknak.

A vendégek többek között luxusszállodákat néztek meg Kiotó és Nara prefektúrában, és szerzetesek által vezetett túrákon vettek részt a Vakajama prefektúrában található Kója-hegyen. Azt is tervezik, hogy új repülőtereket, a luxusjachtoknak pedig kikötőket létesítenek, hogy az exkluzív vendégek Japán távolabb eső vidékeit is könnyen elérhessék, és új luxusszállodákat is építenek.

A gazdag vendégkört célozzák meg például az Okura Tokyo luxushotel workshopjai, amelyeken a japán asztali etikettet és a japán teaszertartást lehet elsajátítani egy tradicionális teaszobában. A Tokyo Luxey Inc. nevű ügynökség egyéni utazásokat kínál speciális kulturális élményekkel: a vendégek többek között saját katanát (szamurájkardot) készíthetnek egy híres kardkovács irányításával, vagy szusit főzhetnek egy első osztályú étteremben.

A kínálat felépítése ugyanakkor el fog tartani egy ideig, jelenleg ugyanis nagy a hiány az ágazatban képzett munkaerőből, főleg az olyan szakemberek vannak kevesen, akik megfelelő szinten beszélnek angolul.

A szolgáltatásokon kívül persze az ország természeti adottságai is nagy vonzerőt jelentenek, például ez a partszakasz, amely igazi Instagram-slágerré nőtte ki magát, ugyanakkor gasztronómiai téren is vár néhány különlegesség. Egy hentesbolt specialitására például a rendeléstől számítva nem kevesebb, mint harminc évet kell várni.

(Forrás: turizmus.com, képek: Getty Images)

japán | gazdag | turisták

FOLYTASD EZZEL

Középkori mesevilágba repít a kőkunyhók falva Olaszországban

Kiderült, melyek az Egyesült Királyság kedvenc és legtöbbet kritizált látványosságai

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram