Tudod, hogy miért halványulnak el a fények a kabinban fel- és leszállásnál?

Gyakran előfordul, hogy a kabin félhomályba borul, amikor a repülőgép fel- vagy leszálláshoz készülődik. De vajon miért van szükség valójában erre a procedúrára?

Ez egy biztonsági intézkedés arra az esetre, ha valami történne az utazás két legveszélyesebb szakaszának, a fel- vagy leszállásnak valamelyikén, és ki kellene üríteni a gépet. Miután a szemnek akár fél órába is beletelhet, hogy megszokja a sötétet, ezek az extra percek is sokat jelenthetnek a vészhelyzet esetén, amikor gyorsan kell tájékozódni.

Ráadásul a félhomályban jobban látni a vészkijáratokat és a hozzájuk vezető utat megvilágító fényeket is.

Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy kevesebb fény mellett jobban ki lehet látni az ablakokon, ami adott esetben szintén segítheti az orientációt éjjel és nappal is, utóbbi esetben pedig a besütő napfénynek köszönhetően könnyebb lehet megtalálni a kijáratokat is.

Félhomályban a pilóták is jobban kilátnak, kivéve, ha villámlik, mert ilyenkor inkább felkapcsolják a pilótafülke lámpáit is, hogy ne vakítsák el őket a villanások.

Persze, minden légitársaságnak megvannak a saját irányelvei a lámpák kezelését és a fényerőt illetően, így ez cégenként eltérő lehet.

Itt megtudhatod, miért a baloldalon kell beszállni a repülőkbe, itt pedig a különböző hangjelzésekről rántjuk le a leplet.

(Forrás: cntraveler.com, képek: Unsplash)

 

 

fények | felszállás | repülőgép | kabin

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom