Gyakran előfordul, hogy a kabin félhomályba borul, amikor a repülőgép fel- vagy leszálláshoz készülődik. De vajon miért van szükség valójában erre a procedúrára?
Ez egy biztonsági intézkedés arra az esetre, ha valami történne az utazás két legveszélyesebb szakaszának, a fel- vagy leszállásnak valamelyikén, és ki kellene üríteni a gépet. Miután a szemnek akár fél órába is beletelhet, hogy megszokja a sötétet, ezek az extra percek is sokat jelenthetnek a vészhelyzet esetén, amikor gyorsan kell tájékozódni.
Ráadásul a félhomályban jobban látni a vészkijáratokat és a hozzájuk vezető utat megvilágító fényeket is.
Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy kevesebb fény mellett jobban ki lehet látni az ablakokon, ami adott esetben szintén segítheti az orientációt éjjel és nappal is, utóbbi esetben pedig a besütő napfénynek köszönhetően könnyebb lehet megtalálni a kijáratokat is.
Félhomályban a pilóták is jobban kilátnak, kivéve, ha villámlik, mert ilyenkor inkább felkapcsolják a pilótafülke lámpáit is, hogy ne vakítsák el őket a villanások.
Persze, minden légitársaságnak megvannak a saját irányelvei a lámpák kezelését és a fényerőt illetően, így ez cégenként eltérő lehet.
Itt megtudhatod, miért a baloldalon kell beszállni a repülőkbe, itt pedig a különböző hangjelzésekről rántjuk le a leplet.
(Forrás: cntraveler.com, képek: Unsplash)
kabin | fények | repülőgép | felszállás
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!