A CR400AF–G nemcsak villámgyorsan száguld a síneken, hanem az extrém időjárásnak is ellenáll. A Fuxing által gyártott vonat 350 km/h végsebességet tud, még akár mínusz negyven Celsius-fokos hidegben is.
A január 6-án, Pekingben próbaútra indított szupervonat Senjanggal és Harbinnal köti össze a fővárost – utóbbi az évente megtartott nagyszabású hó- és jégfesztiváljáról ismert.
Még nem lehet pontosan tudni, hogy a szuperszerelvény mikortól közlekedik menetrendszerűen, a társaság képviselői azt viszont elárulták, hogy a vonat gyártásakor számos innovatív megoldást vettek igénybe: például szilikonból készült tömítőcsíkokat alkalmaztak annak érdekében, hogy a hó és a jég ne jusson be a vonattestbe, de különlegesnek mondható a rozsdamentes acélból kialakított fűtési rendszere is.
A rendkívül áramvonalas kialakítású szerelvény alacsonyabb energiafogyasztású, karosszériája könnyű alumíniumötvözet felhasználásával készült.
További érdekesség, hogy amennyiben egy átlagos vonat egy órára megáll a Kína egyik leghdegebb városaként számon tartott Harbinban, a fékrendszere könnyen megfagyhat és leállhat, de a CR400AF–G esetében ez nem fordulhat elő, mivel a rendszere folyamatosan mozgásban tartja a fékeket akkor is, amikor a vonat éppen pihen.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: CNN, fotók: Getty Images)
vonat | kína | gyors | hideg | extrém | szuper
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!