Az Xpeng Motors kínai autógyártó száz darab elektromos autót szállít le a héten norvég vásárlóknak.
Ezzel első alkalommal küldenek ki közvetlenül egyéni vevőknek Európába kínai gyártású elektromos okosautót – számolt be internetes oldalán hétfőn a South China Morning Post (SCMP) című hongkongi lap.
A dél-kínai Kanton (Kuangcsou) városban székelő Xpeng Motors egy hétfőn közzétett közleményben adta hírül, hogy száz darabot szállítanak Norvégiába a G3 típusú szabadidő-autójukból a héten. A cég aktívan dolgozik az elektromos járművekre felkészült, ezeket támogató kormányzati politikával, valamint a szükséges infrastruktúrával rendelkező egyéb piacokban rejlő lehetőségek felkutatásán.
Az Xpeng továbbá az elkövetkező egy év során tervezi Európában is piacra vinni a P7-es típusú elektromos sportautóit.
A G3 hatótávja 520 kilométer, az Xpeng saját fejlesztésű, Xpilot 2.5 nevű, fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerével szerelték fel, illetve automata parkolásos funkcióval rendelkezik.
A sanghaji székhelyű Aiways volt az első kínai elektromosautó-gyártó, amely Európába exportálta okosautóit. 2019-ben összesen ötszáz darabot szállítottak az U5-ös típusú járműveikből a Hertz Corse olasz autókölcsönzővel kötött megállapodás részeként. Egyéb kínai gyártó – egyebek mellett a BYD és a SAIC – pedig 2020 közepétől kezdték el hagyományos elektromos autóik európai értékesítését.
Az Xpeng a NIO és a Li Auto nevű kínai elektromosautó-gyártókkal együtt a New York-i tőzsdén amerikai letéti jegyek (ADR) eladásával igyekeznek új tőkéhez jutni, miközben új modellek kifejlesztésével és az eladások növelésével próbálnak versenybe szállni az amerikai Teslával.
Kína a világ legnagyobb piacát jelenti az új energiával működő járművek számára, a piac prémium szegmensét pedig jelenleg a Tesla dominálja. A kaliforniai székhelyű autógyártó novemberben 21 604 darabot szállított le a sanghaji óriásgyárában készült Model 3-asokból.
Az Xpeng 2019 azonos időszakához képest több mint négyszeresére növelte a forgalmát: 4224 járművet adott el novemberben. A NIO 5291 eladott járművel több mint ötven százalékkal, míg a Li Auto 4646 eladott járművel 25,8 százalékkal bővítette a forgalmát éves bázison a múlt hónapban.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI, fotók: Wheelsage)
Xpeng Motors | g3 | kína | autó | Európa | okosautó
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!