Neki alighanem hihetünk.
Patrick Smith pilóta szerint sokkal gördülékenyebben menne a beszállás például egy-egy tengerentúli járatra, ha az emberek nem türelmetlenkednének (tehát nem a klasszikus fapados gépekre gondol, hanem a nagy utasszállítókra).
– Amikor jelzik, hogy indulhat a beszállás, inkább álljunk ellen a késztetésnek, hogy azonnal beálljunk a sorba. Régebben az utasok a helyükön maradtak, amíg a sorukat vagy zónájukat ki nem jelölték. Manapság, amikor érkezik az első beszállás előtti felszólítás, kétszázan nyomban felállnak és tömegbe tömörülnek, amivel elzárják az utat azok előtt, akik valóban jogosultak lennének a beszállás megkezdésére. Őket eztán arra kényszerítik, hogy szó szerint könyökölve és lökdösődve törjenek utat előre maguknak.
Erre semmi szükség nincs, így senki sem jut fel gyorsabban a gépre. Épp ellenkezőleg: tovább tart az amúgy is fárasztó folyamat – mondja a pilóta.
Sok légitársaságnál zónákat vagy csoportokat jelölnek ki az utasoknak, attól függően, hol található például az ülésük a gépen. A személyzet ezután zónánként szólítja fel az utasokat, megpróbálva rendben tartani az ügymenetet. Ha pedig néhányan akkor igyekeznek felszállni a repülőgépre, mielőtt még a kijelölt zónájukat vagy csoportjukat szólítanák, kaotikus jeleneteket okozhatnak.
Ha esetleg eddig nem gondolkodtál el ezen, itt eláruljuk, miért vannak fehérre festve a repülőgépek, itt pedig azt, hogy miért a bal oldalon kell beszállni a gépbe.
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
repülés | repülőgép | pilóta | lassítás | beszállás
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!