Neki alighanem hihetünk.
Patrick Smith pilóta szerint sokkal gördülékenyebben menne a beszállás például egy-egy tengerentúli járatra, ha az emberek nem türelmetlenkednének (tehát nem a klasszikus fapados gépekre gondol, hanem a nagy utasszállítókra).
– Amikor jelzik, hogy indulhat a beszállás, inkább álljunk ellen a késztetésnek, hogy azonnal beálljunk a sorba. Régebben az utasok a helyükön maradtak, amíg a sorukat vagy zónájukat ki nem jelölték. Manapság, amikor érkezik az első beszállás előtti felszólítás, kétszázan nyomban felállnak és tömegbe tömörülnek, amivel elzárják az utat azok előtt, akik valóban jogosultak lennének a beszállás megkezdésére. Őket eztán arra kényszerítik, hogy szó szerint könyökölve és lökdösődve törjenek utat előre maguknak.
Erre semmi szükség nincs, így senki sem jut fel gyorsabban a gépre. Épp ellenkezőleg: tovább tart az amúgy is fárasztó folyamat – mondja a pilóta.
Sok légitársaságnál zónákat vagy csoportokat jelölnek ki az utasoknak, attól függően, hol található például az ülésük a gépen. A személyzet ezután zónánként szólítja fel az utasokat, megpróbálva rendben tartani az ügymenetet. Ha pedig néhányan akkor igyekeznek felszállni a repülőgépre, mielőtt még a kijelölt zónájukat vagy csoportjukat szólítanák, kaotikus jeleneteket okozhatnak.
Ha esetleg eddig nem gondolkodtál el ezen, itt eláruljuk, miért vannak fehérre festve a repülőgépek, itt pedig azt, hogy miért a bal oldalon kell beszállni a gépbe.
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
pilóta | lassítás | repülés | repülőgép | beszállás
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!