Lassan felnő a '90-es évek végén – 2000-es évek elején született Z generáció, melynek prioritásai között úgy tűnik, az utazás előkelő helyet foglal el.
A Condor ferries adatai rávilágítanak, hogy a Z generáció 65 százaléka szerint az utazás és a világlátás a pénzköltés legjobb módja, a Hotelmize adatai alapján pedig kilencven százalékuk véli úgy, hogy a nemzetközi utazási döntéseiket befolyásolja a közösségi média. Az érintett korosztály több mint fele tervez nemzetközi utazást ebben az évben, az Airport Parking Reservations pedig összeállította, melyek a legkedveltebb és legjobban ajánlható úti célok a huszonéves korosztály körében.
Ehhez az Euromonitor által listázott legnépszerűbb városi úti célokat vették alapul, és olyan tényezőket vizsgáltak bennük, mint a látnivalók és az éttermek száma, a biztonság és a közösségimédia-jelenlét. Megnézték a Numbeón látható biztonsági besorolást, az Instagram-hashtageket, a TikTok-nézettséget, a hostelek számát és átlagárát a Kayak és a Booking.com adatai alapján, a látnivalókat, éttermeket és túrákat a Tripadvisor szerint, emellett a Google keresési adatok is helyet kaptak.
A versenyből ezek alapján London került ki győztesen 7,79 ponttal a tízből, mint a legtöbb Instagram-hashtag tulajdonosa.
A várost 158 millióan jelölték meg itt és több mint 42 milliárdan nézték meg a TikTokon a hozzá kapcsolódó videókat, emellett több mint 200 ezerszer kerestek rá a Google-ben. Barcelona 7,26 pontot kapott a meggyőző biztonsági besorolás, a sok étterem, látnivaló és túralehetőség miatt. Dubaj pedig 7,10-et, mint a legnépszerűbb tiktokos úti cél 92 milliárd megtekintéssel. A húszas listában Budapest is szerepel a 12. helyen.
Íme, a húszas lista:
- London
- Barcelona
- Dubaj
- Párizs
- Amszterdam
- Prága
- Berlin
- Róma
- Milánó
- Bangkok
11. Isztambul
12. Budapest
13. Sydney
14. Madrid
15. Tokió
16. Szingapúr
17. Bécs
18. Edinburgh
19. Dublin
20. Frankfurt
Ebből a kutatásból az is kiderül, mik a különbségek és a hasonlóságok a boomerek, az X valamint a milleneumi generáció tagjai között az utazási szokásaikat illetően, miközben az utóbbiak nemet mondanak a szállodai szobafoglalásra és helyette új, izgalmas és egyben költséghatékony lehetőségeket keresnek.
(Forrás: Airport Parking Reservations, képek: Getty Images)
úti célok | legnépszerűbb | z generáció
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!