Egy korszak végét és egy új kezdetét jelenti a Lotus sportautója

A hetvenéves történelme során sok változáson esett át a Lotus, és a legújabbnak éppen a tanúja lehetünk. A most bemutatott Emira a márka utolsó tisztán benzines sportautója, egyben az első, ami még több vevőnek lehet érdekes.

Colin Chapman az első versenyautóját 1948-ban építette, innen számítjuk a Lotus történelmét, amit Formula–1-es sikerek és izgalmas sportautók öveznek. A márka az évtizedek során olyan legendás modellekkel állt elő, mint a klasszikus Seven, vagy az Esprit, amelyet James Bond is hajtott, de a Micsoda nő-ből is ismerős lehet.

Colin Chapman középen a csapatával 1968-ban

Az alapító halála után a márka a General Motorshoz került, majd 1993-ban az olasz Romano Artioli szerezte meg, aki a kilencvenes évek elején a Bugattit is feltámasztotta a fantasztikus EB110-essel. A Lotus ekkor mutatta be a korszakalkotó roadsterét, amit Artioli az unokájáról nevezett el, és jelenleg is az Elise adja a kínálat alapját.

Roger Moore két James Bond-filmben is Lotust hajtott
A kicsi és könnyű Elise máig meghatározza a Lotus kínálatát

A márka még a kilencvenes években került a malajziai Proton birtokába, majd 2017-től a kínai Geely a többségi tulajdonosa, és idén kötött szövetséget a Renault-hoz tartozó Alpine-nal elektromos autók fejlesztésére. A Lotus tehát nagy változások előtt áll, és ennek első jele volt, amikor

két éve bemutatta az első elektromos autóját, a kétezer lóerős Eviját.

A most leleplezett Emira azért is érdekes, mert ez a Lotus utolsó modellje, ami még tisztán benzines hajtású, és az első, ami új korszakot nyit a márkánál. Nem olyan kiélezett sportgép, mint a jelenleg kapható Exige és Evora, inkább egy kényelmes sportautó, amelynek

a teljesítménye bőven elegendő ahhoz, hogy élvezzük a vezetését.

A Lotus ráadásul rögtön kétféle gyártótól származó motorral is kínálja majd az Emirát.

A belépőmodellhez egy új motorszállítóval állapodtak meg, a Mercedes-AMG-vel, aminek a magyarországi gyártású CLA-ban is dolgozó kétliteres, négyhengeres turbómotorja 360 lóerővel és duplakuplungos váltóval kerül az ülések mögé.

A másik opció már ismerős lehet a Lotus kínálatából, hiszen a Toyota által gyártott 3,5 literes, kompresszoros V6-osról van szó, amely az Evorát is hajtja. Az újdonságban 400 lóerőre képes, amivel 4,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 290 km/h-val is száguldhat, miközben

a hátul lévő csomagtartójában éppen elfér egy golfzsák.

Colin Chapman alapelve volt a könnyű építésmód,

ezért sosem kellettek nagy teljesítményű motorok ahhoz, hogy a Lotusok gyorsak legyenek. Az Emira ugyanakkor puritánnak már nem nevezhető, hiszen a felszereltségének a digitális képernyők, az elektromosan állítható ülések, a távolságtartó tempomat és a sávtartó rendszer is a része.

Az első példányokat jövő tavasszal szállítja a Lotus – a Gablini már magyarországi képviseletet is nyitott –, az újdonság ára 72 ezer euróról indul. Nem ez lesz a Lotus egyetlen újdonsága, a márka most kezdődő izgalmas, új korszakában ugyanis hibrid és elektromos modellekre, még szupersportautóra is számíthatunk.

Hathengeres sportolók

Nemcsak a Lotus nyitott új fejezetet, hanem a Ferrari is: a maranellói márka nemrég mutatta be a V6-os motorral szerelt plug-in hibrid modelljét, a gyönyörű karosszériába csomagolt 296 GTB-t. A modenai Maserati is nagy dobásra készül az MC20-szal, aminek a V6-os motorja 630 lóerős teljesítménye képes.

lotus emira | sportautó | lotus

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom