Míg Európa a reptéri káosszal küzd, a leggazdagabbak a saját kezükbe veszik az irányítást

A magánrepülők használata csaknem harmadával nőtt az elmúlt hónapokban a járvány előtti szinthez képest. Aki teheti, nem várja ki a hosszú sorokat.

Az Európai Üzleti Repülési Szövetség adatai szerint Londonban regisztrálták a legtöbb magánjáratot júliusban, vagyis több mint 12 ezret, míg a legnépszerűbb repülőterek közül Nápolyban, Amszterdamban és Berlinben nőtt a legnagyobb mértékben a magánforgalom 2019-hez képest.

Jelentősen nőtt idén nyáron az első alkalommal magánrepülőzők száma is,

mint Richard Koe, a WingX légiközlekedési tanácsadó cég ügyvezető igazgatója elmondta, mintegy 40 százalékkal. Ez annak köszönhető, hogy az utazási fennakadások elkerülése érdekében több európai vezérigazgató választja ezt az opciót, de sok gazdagabb amerikai is kihasználják a dollár erősödését az euróval szemben.

Ez abból is látszik, hogy

a legnagyobb arányban Észak-Amerikából érkeznek Európába a nemzetközi utazók,

ami az összes érkező magánrepülő 40 százalékát teszi ki.

Az adatok szerint Londonban 37 százalékkal több magánjárat fordult meg júliusban, mint 2019 azonos időszakában, míg Párizsban 43 százalékos volt a növekedés. Összességében Európában a magánforgalom csaknem 30 százalékkal nőtt a járvány előtti szintről közel 179 ezer járatra. Ezt a gyors növekedést sokan nem hagyják szó nélkül, legutóbb például Franciaországban kerekedtek nagy viták a magánrepülők kapcsán.

A növekedés még radikálisabbnak hat, ha hozzávesszük, hogy az Oroszországból érkező forgalom viszont jelentősen visszaesett. Júliusban Moszkvában mindössze 354 magánjáratról számoltak be, ami töredéke a három évvel ezelőtti 1862 útnak.

Az árak a keresletnek megfelelően emelkedtek, amiben a repülőgépek hiánya, és a 73 százalékos üzemanyag-drágulás is szerepet játszik. Az Aeroaffaires adatai szerint egy magánrepülés Párizsból Míkonoszra jelenleg körülbelül 25 ezer euróba kerül, majdnem kétszer annyiba, mint egy évvel ezelőtt.

Ha már a magánrepülőknél tartunk, érdemes bemutatnunk azt a hat országot, ahol ha nem is elvárás, hogy így érkezzünk, csak akkor látnak szívesen, ha tele a zsebünk.

(Forrás: Bloomberg, képek: Getty Images)

repülés | magánrepülő | statisztika | reptér

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés