Még tavaly is kevesebbet repültünk, mint 2019-ben, ami a nyári reptéri káoszok fényében nem tűnt túl valószínűnek, de az Eurostat éves adatait nézve kiviláglik.
A kereskedelmi járatok száma leginkább januárban maradt el 2019 azonos hónapjától, mintegy 34 százalékkal, de a következő hónapokban is a járvány előtti szint alatt maradt: februárban 33 százalékkal, márciusban 27 százalékkal, áprilisban pedig 19 százalékkal.
A különbség a következő hónapokban már kevésbé volt szembetűnő, május és december között a csökkenés 14 és 16 százalék között volt.
A pandémia előttihez legközelebbi szintet augusztusban és októberben mérték, mindkettő csak 14 százalékkal maradt el 2019 ugyanezen hónapjaitól.
A legnagyobb fellendülés Görögországban volt tapasztalható, ahol a járatok száma egy százalékkal meghaladta a 2019-es szintet,
de néhány másik ország is közel járt ahhoz, például Portugália, ahol a járatok száma négy százalékkal maradt el, vagy Luxemburg, ahol nyolccal és Horvátország, ahol kilenccel. A legnagyobb visszaesést Szlovénia (-41 százalék), Csehország (-35 százalék), Finnország (-33 százalék) és Svédország (-31 százalék) könyvelhette el.
A legnagyobb visszaesést a koppenhágai, a brüsszeli és a hamburgi repülőtér regisztrálta 38, 45 és 38 százalékkal, ami 60 520, 55 824 és 47 014 járatszámmal kevesebbet jelentett.
A légi közlekedés idén sem lesz könnyű, sztrájkok és reptéri korlátozások jönnek, így érdemes lehet megfontolni akár a vonatozást is.
(Forrás: Schengen Visa Info, képek: Getty Images)
2022 | repülés | eurostat | statisztika | járatokKihagyhatatlan ínyencségek – Két premier a Bartók Tavasz bemutatói közül, amin ott kell lenni
Új utak és régi kedvencek – Legendák állnak a Müpa színpadán március 30-án

Mi a közös Rio de Janeiróban, egy alig ismert horvát luxus menedékben, és egy hotellé alakított New York-i reptéri terminálban? Mindet bemutatjuk a Roadster legfrissebb számában! Ezeken kívül találkozunk a világ egyik legnevesebb dizájnerével, Jaime Hayonnal, bemutatunk hat remek hazai kabinházat és kiderítjük, hol lehet jó vermutot inni Magyarországon. Ezzel még nincs vége, ugyanis elmentünk Provence-ba és kipróbáltuk az új 7-es BMW-t, Svédországban pedog a Toyota RAV4-et. Egy asztalhoz ültettük Péterfy Bori rocksztárt, Gerendai Károly kultmogult, Szabó Simon színészt, Molnár S. Szonja kurátort és Tombor Zoltán fotográfust, és kifaggattuk őket Budapesthez fűződő érzelmeikről. Elmeséljük milyen Marokkó egyik feltörekvő szörfmekkája, Taghazout, és benézünk a főváros új dizájnhoteljébe, a Verno House-ba is. Megszólaltatjuk még Kertész Attila képzőművészt, Sivák Zsófit, a Heves-megyei kocsmák Robert Capáját, és még Puzsér Róbert is tollat ragadott a kedvünkért. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!