1959-es alapítása óta papír alapú jegyeket és bérleteket árult Európát körbezakatoló járataira az Eurail. A sikeres júniusi teszidőszakot követően azonban nagy változás állt be a patinás társaság életében: Olaszországban bevezetik a digitális jegyértékesítést.
A tradícióra odafigyelő Eurail járataira az elmúlt bő hatvan évben postai úton történő megrendeléssel voltak elérhetőek a jegyek, illetve az utóbbi években már működött az e-mailen lefoglalós, otthon kinyomtatós verzió is.
Ez viszont igencsak megnehezítette a mai kor emberének spontán utazási opcióit; a jegyek adatait például kizárólag tintával (nem ceruzával!) lehetett kitölteni, és érvényesíteni kellett az állomáson az utazás megkezdése előtt.
A digitális jegy viszont bármikor letölthető, egyszerűen használható, és könnyebb dolga van vele a kalauznak is az ellenőrzésnél.
Az Eurail azért állt sokáig ellen a digitális technológiának, mert a jegyekre afféle mementóként tekintett, egy kedves szuvenírre, egy relikviára, ami az utazásra emlékeztette a felhasználóját. A papírjegy elkötelezett híveként egy harminchárom országot érintő rugalmas struktúrát vezetett be, amely összekapcsolja a különböző országokban működő eltérő rendszereket, és egyetlen jeggyel lehetővé teszi a határokon átívelő utazást.
Az olasz Trenitaliával együttműködve a tesztidőszakot követően viszont még ebben az évben bevezetik ennek a több országot érintő rendszernek a digitális verzióját, úgyhogy sokkal gyorsabban és kevésbé körülményesen lehet majd globális bérlethez jutni a kontinenst körbevonatozó szerelvényekre.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Pixabay)
Európa | jegy | utazás | Eurail | digitális
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!