1959-es alapítása óta papír alapú jegyeket és bérleteket árult Európát körbezakatoló járataira az Eurail. A sikeres júniusi teszidőszakot követően azonban nagy változás állt be a patinás társaság életében: Olaszországban bevezetik a digitális jegyértékesítést.
A tradícióra odafigyelő Eurail járataira az elmúlt bő hatvan évben postai úton történő megrendeléssel voltak elérhetőek a jegyek, illetve az utóbbi években már működött az e-mailen lefoglalós, otthon kinyomtatós verzió is.
Ez viszont igencsak megnehezítette a mai kor emberének spontán utazási opcióit; a jegyek adatait például kizárólag tintával (nem ceruzával!) lehetett kitölteni, és érvényesíteni kellett az állomáson az utazás megkezdése előtt.
A digitális jegy viszont bármikor letölthető, egyszerűen használható, és könnyebb dolga van vele a kalauznak is az ellenőrzésnél.
Az Eurail azért állt sokáig ellen a digitális technológiának, mert a jegyekre afféle mementóként tekintett, egy kedves szuvenírre, egy relikviára, ami az utazásra emlékeztette a felhasználóját. A papírjegy elkötelezett híveként egy harminchárom országot érintő rugalmas struktúrát vezetett be, amely összekapcsolja a különböző országokban működő eltérő rendszereket, és egyetlen jeggyel lehetővé teszi a határokon átívelő utazást.
Az olasz Trenitaliával együttműködve a tesztidőszakot követően viszont még ebben az évben bevezetik ennek a több országot érintő rendszernek a digitális verzióját, úgyhogy sokkal gyorsabban és kevésbé körülményesen lehet majd globális bérlethez jutni a kontinenst körbevonatozó szerelvényekre.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Pixabay)
digitális | Eurail | Európa | jegy | vonat | utazás
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!