A magyarok és egyben a világ egyik legkedvencebb nyaralós célpontjának számító Itália elindított egy új projektet, amely segít a turistáknak felfedezni az ország legjobb, ám kevésbé ismert látnivalóit. A Viaggio Italiano (olasz utazás) nevű kezdeményezéssel azt remélik, hogy a látogatókat el tudják csalni az olyan megszokott turistalátványosságoktól, mint Firenze és Velence.
A népszerű látnivalók további népszerűsítése helyett a program célja az, hogy az utazókat az ország kis falvai és vidéki célpontjai felé irányítsa, egyúttal fenntarthatóbbá tegye a turizmust, aminek előnyei egyenlőbb mértékben terjedjenek el az egész országban.
Az új idegenforgalmi kampány – amit egyébként az ország valamennyi régiója, az olasz idegenforgalmi minisztérium és a Nemzeti Idegenforgalmi Hivatal közösen dolgozott ki – a lassú turizmusra épít. Maria Elena Rossi, az idegenforgalmi hivatal vezetője elmondta, hogy a kampány Olaszország három fő aspektusát emeli ki:
a falvakat, a tájat és a gyalogos útvonalakat.
"Mindhárom terület az ország megismerésének különböző módjairól szól a lassú- és az aktív turizmus révén" – mondja Rossi. A szándék az, hogy megmutassák az Itáliába érkezőknek, hogyan fedezhetik fel a kitaposott ösvényeken kívül eső Olaszországot olyan tevékenységek révén, mint a gyaloglás és a kerékpározás.
A kampányban több száz útvonaltervet gyűjtöttek össze és digitalizáltak, melyek a vidéki látnivalókat, a kis falvakat, valamint a hagyományos ételeket és borokat mutatják be. Az útvonalakat és az interaktív térképet itt lehet böngészni.
A turisztikai kampány emellett bemutatja az ország és megismerésének fenntartható és aktív módjait is, beleértve több mint száz, már kialakított gyalogos útvonalat. Ezek a szakaszok Olaszország leglátványosabb tájain kanyarognak az északi Dolomitoktól kezdve egészen a déli zord tengerpartokig.
Néhány közülük történelmi ösvényeket követ, például zarándokutakat vagy banditák nyomait.
A projekt részeként később több régiót érintő kerékpáros, gyalogos és vitorlás útvonalakat is kialakítanak, melyek a tervek szerint év végére készülnek el. A Via del Mare lehetőséget ad az utazóknak, hogy vitorlás túrákon fedezzék fel Olaszország tengerpartjait, az útvonalak különböző kikötőket kötnek majd össze. A Vie del Bike kerékpárutakkal teszi ugyanezt, míg a Nordic Walking Routes segítségével a túrázók gyalogosan járhatják be a vidéket.
A végtelen fehér homokmezőktől a drámai sziklafalakig Olaszországban minden ízlésnek megfelelő strandból lehet válogatni. A több mint 7500 kilométer hosszan elnyúló partszakaszok közül azonban nem könnyű kiválasztani a legjobbat. Segítünk.
(Forrás: EuroNews, fotók: Getty Images, Pixabay)
kampány | olaszország | interaktív térkép | túra | turisztikai | kevésbé ismert
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!