Az Orient expressz jobb sorsra érdemes vagonjai sokáig parkoltak elfeledve egy Malaszwewicze nevű kis vasútállomáson Lengyelország és Fehéroroszország határán, mígnem 2015-ben egy francia vasútrajongó, Arthur Mettetal egy YouTube-videóban fel nem figyelt a jellegzetes kék kocsikra.
Mettetal útnak indult, hogy megmentse a vagonokat, amelynek a vége egy együttműködés lett az Accorral, amely megvette a kocsikat, és Maxime d'Angeac párizsi építészt kérte fel, hogy állítsa helyre őket. A vonat a tervek szerint 2025-től indulhat újra a legendás Párizs és Isztambul közötti vonalon.
Amikor Mettetal, aki azóta az Accor Orient Express örökségvédelmi és kulturális igazgatójaként dolgozik, először kukucskált be a vagonokba, meglepődött, hogy bár legalább egy évtizede már nem használták őket, szinte sértetlenek voltak, csak az idő nyomai látszottak rajtuk.
Minden dekoráció sértetlen volt, mintha megállt volna az idő"
– mondta a CNN Travelnek.
Az enteriőrt Morrison és Nelson angol dekoratőrök Art Deco intarziás panelei, valamint René Lalique francia iparművész üvegtáblái díszítették, és bár a kocsik meglehetősen jó állapotban voltak, az Accor lelkiismeretes helyreállítást akart végezni, mely megőrzi a vonat történetét, miközben a jövő felé is mutat.
Mint d'Angeac elmondta, ezek a veterán kocsik kisebbek modern társaiknál, ő élvezte azt a kihívást, hogy "megtalálja a módját annak, extrém kényelmet és luxust érjen el a különösen kis helyeken".
Az Accor által kiadott első képeken látszik, hogy a tervező pazar belső tereket alkotott a meghitt hangulatú, sötét fapanelekkel, melyeket élénk színek tarkítanak, mint a kanapék zöld bársonya.
Az üveg és a tükrök visszatérő motívumai fokozzák a nyitottság érzését, az étkezőkocsiban az egész mennyezetet tükör borítja.
A klasszikus jellemzőket szórakoztató, modern csavarok fűszerezik, a bárkocsiban az asztalokon például pezsgőhívó gomb található. A lakosztályok ágyai napközben kanapévá alakulnak, a kör alakú asztalok és tükrök pedig "puhasággal" ellensúlyozzák a vonat szögletes formáit.
Október 20. és október 21. között pop-up kiállításon mutatják be az új terveket Párizsban, amiről bővebb információk itt olvashatók.
Jelenleg a Belmond üzemeltet Orient Expresszt több európai útvonalon, melyek között Budapestet is ott találjuk, az Accor pedig 2023-ban egy olaszországi luxusutat is elindít.
(Forrás: CNN, képek: CNN, Getty Images)
Orient Expressz | restauráció | Isztambul | accor | párizs | luxusvonat
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!