Majdnem 60 százalékos a visszaesés.
Több évtizedes mélypontra, 626 300 darabra zuhant az értékesített új autók száma Oroszországban tavaly, éves összehasonlításban 59 százalékkal csökkent az új gépjárművek forgalma.
Az Avtostat orosz elemzőintézet hétfőn megjelent előzetes adatai szerint decemberben éves összevetésben 58 százalékkal, 56 745-re csökkent az értékesítés, amely 10 százalékkal haladja meg a novemberi számokat. A orosz és ázsiai márkák adták az új személygépkocsi eladások több mint 70 százalékát az év utolsó hónapjában.
A teljes piac több mint 60 százaléka öt márkára korlátozódott, a Ladára (19,6 ezer darab), három kínai és egy koreai gyártó termékére: Chery (7,8 ezer darab), Geely (4,5 ezer darab), Haval (4,4 ezer darab), Kia (3,5 ezer darab).
A havi értékesítési adatokból kiderült, hogy az ukrajnai háború miatt Oroszországból kivonuló nyugati cégek által hagyott űrt az ázsiai ország gyártói töltötték be. Az év első tíz hónapjában Oroszország volt a kínai autók hatodik legnagyobb exportpiaca.
Oroszországban az autóeladásokat tekintve a legjobb év 2012 volt, akkor csaknem hárommillió új autó talált vevőre. Az ország elleni nemzetközi szankciók és a gazdasági visszaesés miatt az autópiaci forgalom 2012 és 2016 között csaknem ötven százalékkal esett vissza. 2019-ben 1,759 milliót, 2020-ban 1,6 milliónál is kevesebb új autót értékesítettek az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő AEB adatai szerint.
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!