Az életét kockáztatja, aki orosz gépre ül?

Egyes vélemények szerint egyre veszélyesebbé válhat a légi közlekedés Oroszországban.

A szankciók miatt az orosz légi közlekedési ipar hamarosan önmaga árnyékává válhat, miután a Boeing és az Airbus is úgy döntött, hogy nem szállít pótalkatrészeket és nem nyújt karbantartási támogatást az orosz légitársaságoknak, és ugyanígy járnak el a sugárhajtóművek gyártói is.

Ez azt jelenti, hogy az orosz légitársaságok néhány héten belül kifogyhatnak a szükséges alkatrészekből,

de akár az is előfordulhat, hogy lejjebb adnak a biztonsági követelményekből, és nem cserélik az előírások szerinti gyakorisággal az egyes berendezéseket.

Szintén problémát jelent, hogy a közel kilencszáz kereskedelmi repülő mintegy nyolcvan százalékát lízingcégek birtokolják, melyek a hónap végéig visszaveszik a gépeiket az oroszoktól. Mindez komoly fennakadásokat okozhat az ország általános gazdasági tevékenységében.

Bár az oroszok nem repülnek annyit, mint az amerikaiak, a légi közlekedés kulcsfontosságú láncszem a vállalkozások életében.

Nemcsak a nemzetközi utazás, hanem az energiaszektor belföldi szolgáltatásainak fenntartásához is szükség van repülőkre,

melyekkel mérnököket, munkavállalókat és eszközöket szállítanak például az olaj- és gázmezőkre.

Kína kiskaput biztosíthat az orosz fuvarozóknak, miután a kínai lízingcégek még nem kérték vissza a repülőiket, ugyanakkor azt már a távol-keleti ország is jelezte, hogy nem szállít alkatrészeket a nyugati gépekhez.

Az orosz légitársaságok közben próbálnak megegyezni a bérbeadókkal, és az állam is közbelépne. Olyan törvényt terveznek, amely megakadályozná, hogy a gépek elhagyják az országot, ez azonban később üthet vissza azt idézve elő, hogy a légitársaságok akár még a szankciók megszűnése után is nehezebben tudjanak repülőket bérelni.

Oroszország egyébként a világ kereskedelmirepülő-vásárlásainak körülbelül egy százalékát adja, és saját kereskedelmi gépek építésével is próbálkozik.

A háború nyomán egyébként Oroszországból is nagyon sokan menekülnek el, és aki repülővel akar Európába jutni, annak jelenleg ez az útvonal a legkézenfekvőbb.

(Forrás: cnn.com, képek: Unsplash, Pixabay)

repülő | veszély | biztonság | oroszország | közlekedés

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom