Öt különleges híd Európából, melyen egyszer az életben át kell kelni

A hidak alapvető fontosságúak az életünkben. Összeköthetnek két partot, kapcsolatot teremthetnek két város vagy két régió, néha két kultúra között. Európában számos olyan átkelőt csodálhatunk meg, melyek azontúl, hogy ellátják jelentőségteljes feladatukat, műalkotások is egyben. Öt szédítő hidat mutatunk a kontinensről.

Április 25. híd, Portugália

Tévúton járunk, ha az elnevezésből a lisszaboni híd átadásának napjára következtetünk. Egy 1966. augusztusi napon vágták át az akkor még Salazar híd szalagját a luzitán fővárosában, mai nevét az 1974-ben kirobbant szegfűs forradalomról kapta, mely véget vetett Portugáliában a Salazar-diktatúrának.

A Tejo folyó fölött hetven méter magasan átívelő, 2277 méter hosszú függőhíd nem véletlenül tűnik ismerősnek, ugyanis igencsak emlékeztet a San Franciscó-i Golden Gate-re. A hasonlóság oka elég egyszerű: mindkét hidat ugyanaz a vállalat tervezte és építette, így könnyedén megtréfálhatjuk az ismerőseinket egy itt készült fotóval, melyet eladhatunk úgy is, hogy az ikonikus tengerentúli építményről lőttük.

A hídon egyébként a közelmúltban megnyílt egy kilátó is, amit egy üveglifttel lehet megközelíteni.

Ponte Vecchio, Olaszország

A kontinens egyik legromantikusabb városában, Firenzében találjuk a világ talán legmeghittebb hídját, a festői környezetben fekvő Ponte Vecchiót, vagyis az Öreg Hidat. Nem véletlenül nevezik így, hiszen már a 14. században átívelt az Arno folyó keskeny szakaszán.

Árkádjaival szinte észrevétlenül épül be a városképbe. Tömörnek és egyszerűnek hat a három ívével, ugyanakkor jellegzetes, fecskefészekként oldalaihoz épített apró műhelyei – ahol napjainkban ötvösök, aranyművesek munkálkodnak – mintha egy középkori mesevilágba utaztatnának vissza.

Az aranyművesek utcájának is nevezett híd a városban egyedüliként maradt épségben a második világháború pusztításai során, a legenda szerint Adolf Hitler parancsára.

Bastei híd, Németország

Szászországban járunk, Drezda közelében, ahol az Elba folyó fölött magasodó, évmilliók eróziójának eredményeként létrejött sziklákra épült, hetvenhat méter hosszú kőhíd lakozik.

A Mardetelle-völgy fölött átívelő Bastei 1851-ben nyerte el ma is látható formáját, és nyújt döbbenetes panorámát a kanyargó folyóra és a szomszédos hegyekre. A szédületes vonalvezetésű híd a nemzeti park jelképe is egyben, Bastei-t a Felsenburg Neurathen sziklavárával köti össze.

Közel kétszáz méter magasságban tornyosul a sziklavilág tetején, és úgy kétszáz éve roppant népszerűnek számít, az errefelé kirándulók kötelező látnivalója.

Puente Nuevo, Spanyolország

Ha egy fantasy-regény adaptációját akarnánk megfilmesíteni, keresve se találnánk tökéletesebb helyszínt az 1793-ban épült új hídnál, merthogy nevének jelentése ellenére igencsak szép kort élt meg a spanyolországi Rondában fellelhető építmény.

Két óvárosi részt köt össze az El Tajo szurdok tetején, és tényleg tátott szájjal bámulja az ember, mert olyan érzése van, mintha hirtelen kettényílna a föld, a város pedig belezuhant volna a százhatvan méter mélységű szakadékba.

A boltíves, kilencvennyolc méter magas, sziklákon álló híd Spanyolország egyik legtöbbet fényképezett alkotása.

Pont du Gard, Franciaország

Egy háromszintes, negyvenkilenc méter magas híd, vagy inkább egy római kori vízvezeték Franciaország déli részén, Remoulins mellett.

A Gardon folyóra épült még időszámításunk szerint 19 környékén, sokáig közönséges hídként, valamint víz szállítására használták. A felső szintje a leghosszabb a maga 275 méterével, ahol egyébként a vízvezeték is keresztülfut, ellenben a felújítása óta ezen a részen már nem lehet végigsétálni, tehát a történelmi élmény átélésre marad az alagsor.

Az UNESCO Világörökségéhez tartozó káprázat egyik az öt leglátogatottabb franciaországi látványosságnak.

Ez is érdekelhet:
Víz alatti szakasza is van a világ leghosszabb tengeri hídjának

A világ leghosszabb tengeri átkelőjét Ázsiában találjuk: a Hongkong–Csuhaj–Makaó híd ötvenöt kilométeren át nyúlik a messzeségbe a Gyöngy folyó torkolatvidékén.

(Fotók: Getty Images, Unsplash)

portugália | Április 25. | olaszország | Németország | nagy sztori | Puente Nuevo

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa