Adunk néhány tippet, mit érdemes csinálni a reptéren, ha sokat késik a gép

Késni és várakozni senki se szeret, márpedig a repülőtereken gyakran előfordul, hogy rajtunk kívül álló okok miatt vagyunk kénytelenek hosszabb időt eltölteni. A CNBC szerint az idei év eddig jóval rosszabbul alakult ebből a szempontból, mert a légitársaságok az átlagnál több késéssel bosszantották az utasokat. A legtöbb reptér általában kevés szórakozási lehetőséget nyújt a holtidő átvészelésére, úgyhogy mutatunk néhány elfoglaltságot, amelyekkel talán gyorsabban telnek majd a percek.

Nézzük meg, mit nyújt a reptér!

Ha éppen olyan repülőtéren tartózkodunk, ahol a gyorséttermeknél, a duty free üzleteknél és az újságosnál tovább láttak az üzemeltetők, szerencsénk van.

Hongkongban például pihentető fürdőt és golfleckéket lehet venni, a londoni Heathrow Virgin Atlantic Clubhouse-ban fodrászat és wellness vár, a szingapúri Changi reptér éttermében pedig kifutópályára néző kilátással élvezhetjük a remek dim sum fogásokat és a borokat. A katari Hamadon uszoda, a hongkongi nemzetközi repülőtéren IMAX-mozi segít kellemesebben eltölteni az időt.

Keressünk egy kis extra pénzt!

Amennyiben a járatunk a légitársaság hibájából késik, kártérítési igényt nyújthatunk be. Csakhogy legtöbben nem vagyunk tisztában a lehetőségeinkkel, hogy mikor és milyen élethelyzetben verhetjük a pultot a pénzünkért.

Az időjárási viszontagságok okozta csúszásért nem, de a poggyászunk esetleges elvesztése esetén, vagy három órát meghaladó várakozásért kompenzációra vagyunk jogosultak.

Ha az utazásunk során valami gikszer történik, például az Airhelp alkalmazás megkeresi és megtalálja a megfelelő kártérítési igényt – és be is adja helyettünk. Ha a követelésünk sikeres, automatikusan a számlánkra helyezi a nekünk járó összeget.

Irány a lounge!

A légitársaságok némelyike saját lounge-t rendezett be a repülőtereken, ahol kényelmesebb körülmények között (plusz ingyenes étel- és italfogyasztással) várakozhatunk. Persze nem mindenki veheti igénybe.

Ha hosszú órákat vagyunk még kénytelenek a reptéren tölteni, udvariasan érdeklődjük meg, beengednek-e. Ha már miattuk kerültünk ekkora csávába...

Vegyük fel a munkát!

Mondanánk, hogy kellemeset a hasznossal, bár a várakozás ritkán jelent élményt. Ha viszont már egy helyben üldögélünk és nem tudunk magunkkal mit kezdeni, érdemes lehet megnyitni, átnézni és rendszerezni a szabadság alatt érkezett munkával kapcsolatos e-maileket – máris megspróroltunk egy csomó időt a visszatérést követő első irodai napra.

Ha nem akarunk a munkára gondolni, írjunk blogot az utazási élményeinkről, amíg még frissek az emlékek!

Kapcsoljunk ki!

Előfordulhat, hogy a reptéri wifi nem működik, túlterhelt, vagy súlyos pénzekbe kerül.

Talán nem is baj az (sőt...), ha az Instagram céltalan görgetése vagy egyéb közösségi média oldalak bújása helyett egy időre offline üzemmódba kapcsolunk, és mondjuk egy igényes magazint lapozgatunk, vagy egy izgalmas könyvet olvasunk, amíg várunk.

Ebben az öt reptéri lounge-ban azt se bánjuk, ha órákat késik a gép

Mutatunk öt olyan várót a világból, ahol még a gép késése esetén sem bosszankodunk.

(Fotók: Unsplash, Getty Images)