Szinte ingyen lesz a távolsági közlekedés a hazánkkal majdnem azonos területű Portugáliában: a teljes országban 20 euró lesz egy vonatjegy, beleértve a nagyobb távolságokat is.
Portugáliában tavaly augusztusban vezették be a 49 eurós országos vasúti bérletet, amely azonban a távolsági és városi vonatokon nem volt érvényes. A Covid utáni időszakban több országban próbálkoztak hasonló intézkedésekkel, ám ezek szinte mind átmenetiek voltak.
Úgy tűnik, Portugáliában más a helyzet: továbbra is a karboncsökkentés egyik meghatározó eszközének tekintik a vasúti közlekedést, ezért nemhogy fenntartják az olcsóbb jegyeket, de még lejjebb vitték az árukat, és szélesebb körben érvényesebbé tették azokat.
„Az árcsökkentés beruházás az emberekbe, a környezetbe és a jövőbe”
– fogalmazott Luís Montenegro miniszterelnök.
Kérdés, meddig lehet fenntartani ezt a rendszert, mindenesetre drukkolunk Portugáliának, hogy hosszabb távon is működjön az elképzelés.
Nem az árcsökkentések jelentik az egyedüli tendenciát Európa vonatközlekedésében: folyamatosan bővül az éjszakai vonatjáratok köre: van már Madrid-Lisszabon járat, de többek között Amszterdam-Bécs, Drezda-Prága és Brüsszel-Velence is.
(Forrás: Comboios de Portugal, fotók: GettyImages)
portugália | közlekedés | vonat
Mikrobiom és wellbeing, avagy ez lehet az új szupererőd
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!