Reggel hatos indulással már délre ezen a csoda helyen lehetünk

Talán minden családnál, párnál, baráti tásaságnál előfordult már, hogy óriási tervezések nélkül, félig spontán indultak el egy kétnapos kikapcsolódásra. Most egy hirtelen felindulásból elkövetett mini kikapcsolódáshoz ajánlunk helyet, méghozzá a legjobbak közül. A legklasszabb benne, hogy Budapestről alig hat óra alatt elérhetünk a Tarvisióhoz közeli, hegyi Predil-tóhoz, hogy aztán a kristálytiszta levegőt szívjuk tüdőnkbe, túrázzunk, és mindehhez mégse kelljen lemenni a térképről.

Ausztriában, Szlovákiában és Szlovéniában is mutattunk már csodás kirándulóhelyeket, de most Olaszországot vettük célba, hogy egy egészen közeli hegyvidéki tóhoz induljunk el. A Predil-tó a Júliai-Alpokban keresendő – különlegesen szép rész, változatos és meghökkentő geológiai képződményekkel, fehérlő mészkőhegységekkel, smaragd vagy türkiz hegyi tavakkal és sebes patakokkal. A Júliai-Alpok nagyrésze egyébként Szlovéniában van, köztük a legmagasabb csúccsal, Triglavval (2865 m), de átnyúlik az olasz területre is, és éppen ott találjuk a tavat, melynek egészen speciális fekvése miatt sok másik név is jutott.

Az osztrák közelség miatt Raibler See, a szlovénok Rabeljsko jezerónak szólítják, pedig valójában pozíciójából fakadóan hivatalosan is Lago di Predil a neve.

Biztos, hogy nem lesznek annyian egyik szezonban sem, mint a Bledi-tónál vagy a Bohinji-tónál, holott a látvány és a helyszín legalább olyan megkapó, mint az említett szlovén tavaknál. Kristálytiszta vizében nyáron hűsítő az úszás, de simán vállalható a hőmérséklete, és vízi sportokkal is jól felkészültek. Kajakot, windszörföt, SUP-ot is biztosítanak a környéki kölcsönzők.

Tavasszal, ősszel és télen leginkább a körtúrázni érdemes: három óra alatt ráérősen is megkerülhetjük a tengerszemet, hogy minden szögből megtekinthessük a hegyeket, a tó vizén tükröződő alpesi tájat.

Természetesen nincs tengerszem legenda nélkül, a Predil-tó sem maradhat ki. Régi-régi történet, hogy a tó jelenlegi területén a múltban egy sűrűn lakott, igencsak gazdag városka állt, gőgös, kapzsi emberekkel. Egy hideg téli napon egy elesett fiatal nő járta utcáit gyermekével, szállásra, melegre és pár falatra várva. Rengeteg helyre bekopogtattak, de sehol sem fogadták őket, mindenhol falakba ütköztek, mígnem egy szerényebb család szeretettel fogadta a fáradt vándorokat. Éjjel a természet haragra gerjedt, hogy lakói ennyire közömbösek, földrengés, óriási vihar és esőzés sújtotta a várost, mely megszűnt létezni, és csak egy tó maradt, egyetlen kis szigetecskével, ahol a család háza állt. Reggelre a vándorok is eltűntek. A kis sziget pedig mai napig ott áll a Predil-tó északi részénél.

Budapestről Graz, Klagenfurt, Villach érintésével alig hat óra alatt eljuthatunk ide.

Téli időszakban pedig kár lenne megfeledkezni róla, hogy a tótól harminc percre tökéletes sípályákat találunk.

Szállásokat az egyszerű alpesi kisházaktól a privát chalet apatmanokig találhatunk.

Ragadj bakancsot: ezek Európa legszebb túraútvonalai!

Válassz Európa legszebb túraútvonalai közül!

(Fotók: Unsplash, Getty Images)