Fejedelmi borfürdővel és elképesztő kilátással hívogat ez a chilei üveghotel

Santiagótól két órán át kell nyomnunk a pedált, hogy egy igazi borászparadicsomba, a Millahue-völgybe érjünk. A neve mapundungun nyelven annyit jelent: az arany helye. Azt nem tudjuk, arrafelé találunk-e legalább egy karikagyűrűhöz elegendő nemesfémet, ellenben kiváló borokat és egy kivételes szállodát biztosan.

A norvég-uruguayi vállalkozó, Alex Vik és amerikai felesége, Carrie egy kis fényűző birodalmat húzott fel ott. Először Vina Vik néven borokat forgalmaztak, majd a kifinomultság jegyében szállodákat is építettek: hármat Uruguayban, egyet Milánóban és egyet Chilében – ez utóbbi a Puro Vik, egy tizenkilenc üvegházból álló, völgyre néző kilátással csalogató luxus pihenőhely.

Az üvegbungalók mindegyike egyedi hangulattal és dizájnnal lepi meg a vendéget, legyen szó a 18. századi Franciaországot idéző bohém motívumokról, a 19. században Japánban ismertté vált Hirosige Utagava művészete előtti tisztelgésről, vagy a 20. századra jellemző pop art stílusjegyekről. A fürdőszobákban sem maradtak adósak a kreativitással: mindegyik szobához tartozó fürdőben különböző típusú márványt találunk.

Ezek a kis házak a romantika jegyében két főre optimalizáltak, éjszakánként 1100 dollárba kerülnek.

A szállás legfőbb vonzereje a susogó fákkal, méltóságteljes hegyekkel és szőlőtőkékkel megrajzolt pazar panorámája mellett a verandán elhelyezett kádja, melyet ideális esetben naponta kétszer használ a vendég: napindítóként reggel, illetve egy pohár bor és a naplemente társaságában kora este – ennél romantikusabb programot aligha lehet elképzelni a völgyben. Apropó romantika: felvetődhet a kérdés, hogyan bújhatunk el egy üvegházban, hogy a négy fal mögött történő dolgok ne a nyilvánosság előtt történjenek.

Nos, nem kell megkezdeni az aggódást, mert mindegyik szobához sötétítő is tartozik.

Ami a további szolgáltatásokat illeti, néhány percnyi sétára található a hotel étterme, ahol a chilei konyha legjobbjaiból válogathatunk, ejtőzhetünk a medencében, bejárhatjuk a Vina Vikhez tartozó szőlőültetvényeket és ami a legjobb: a fáradalmakat borfürdőben is kipihenhetjük. Az aktív pihenéshez számos programlehetőség hozzájárul: lovaglás, kerékpártúra, csillagok alatti esti séta, madármegfigyelés, borkóstoló és paintball közül választhatunk.

Bár az országban jó néhány ötcsillagos hotelt találunk, egy New York-i szállodaipari szakember, bizonyos Jack Ezon szerint egyik sem játszik abban a ligában, amiben a Puro Vik, ahol némi képzavarral élve, úgy érezzük, mintha a völgy tetején úsznánk és a fák lombkoronái simogatnának.

Sós vízű medencévél hívogat ez a sivatag közepén kinőtt robusztus szálloda

A homokvihartól a kánikuláig mindenfajta viszontagságos időjárásnak ellenálló masszív és robusztus szálloda ez.