Ilyen a hamisítatlan brit hangulat egy luxusterepjáróban

Mióta a Jaguar Land Rover egységes stratégiával, világos célkitűzéssel és továbbra is Angliában tervezi a márkacsoport vízióját, egyre tisztábban látszik, hogy a luxusterepjárók piacán milyen jövőt képzelnek el a márkáknak. Az önállóvá vált Defender és Discovery mellett a kínálat csúcsát képviseli a Range Rover, ahol óvatosan, de megindult az elektromos átállás. De persze az erős V8-as és a nyomatékos dízelmotor egy jó darabig velünk marad.

Hogy milyen lesz a Range Rover Electric, még nem tudjuk, de már a végső teszteket futják a prototípusok, ahol akár -40 és +50 Celsius-fokos hőmérsékletre is fel kell készülniük, mivel Dubajtól a sarkkörig minden körülmény között helyt kell állnia az autónak.

És nem csak helyt kell állnia, hanem ugyanazt az egyedülálló luxust és tökéletes terepjáróképességet kell hoznia, mint a Range Rover mostani kínálatának.

Azt mondják, a teljesen elektromos Range Roverre már most nagy az érdeklődés, komoly vásárlási szándékkal regisztrálni is lehet a JLR oldalán. De maradjunk a valóságnál, a most elérhető és vezethető Range Rovereknél, mert azokból is elég szép a kínálat, méretben, felszereltségben, motorváltozatban. A Range Rover szinte összes modellje elérhető dízel, mild hibrid és plug-in hibrid erőforrással. És még csak azt sem lehet mondani, hogy egyik vagy másik motor izgalmasabb, érdekesebb lenne, mindegyiknek megvan a maga erőssége, vonzerője, életérzése.

A Jaguar Land Rover márkái közül a legerősebb identitással a Range Rover rendelkezik,

talán senkinek sem kell elmagyarázni, hogy a Land Roverek közül a Range Rover mindig kiemelkedett. A ’70-es években az első generáció még nem számított luxusautónak, de a többi Land Rover fölött állt méretben, megjelenésben. Valamikor a ’80-as években kezdődött el a Range Rover teljes leválása, ekkor kezdett luxusautóvá válni. Ma pedig már önálló márka a Range Rover, aminek több modellje is van, de mindegyikükben közös, hogy a luxus maximális, miközben a terepjáróképességre sem lehet panasz. Legutóbbi tesztünkön, ahol szinte a teljes kínálatot ki tudtuk próbálni, pazar környezetben és zseniális időjárás mellett az országúti komfortról szereztünk rövid benyomást. A Range Rover hazai forgalmazója a ZalaSprings Golf Resortban tartott nagyszabású tesztnapot, az autós túrák mellett többek közt golfleckével, jógaórákkal, szaunaszeánsszal és ginkóstolóval, hogy minden érzékünket a márkához méltó módon kényeztessék.

Hogy tisztább legyen a kép, segítünk eligazodni: az Evoque a belépőmodell, ami messziről is klasszikus Range Roverként azonosítható, de talán lágyabb, kellemes vonalaival a hölgyekhez közelebb áll.

4,4 méteres hossza városban is ideális társsá teszi, de nincs gond vele akkor sem, ha hosszabb útra kell indulni. Ezt a modellt most nem vezettük, de korábbi tapasztalataink alapján az Evoque is vérbeli Range Rover, semmilyen oldalról sem érheti panasz.

Méretsorrendben a következő a Velar, ami a Range Rover kínálatának talán legvonzóbb tagja, közepes méretű, mindenre bevethető luxusterepjáró.

Igaz, hogy 2017 óta gyártják, a tavalyi modellfrissítéssel sikerült a letisztult, elegáns belső formát a Range Rover csúcsmodelljeihez igazítani. A belső tér csodás, amiben hosszú kilométereket is élvezet eltölteni. Könnyű eligazodni a hatalmas képernyőn, mindegyik autóban hasonló a menü, egyszerű a kezelhetőség. És persze elképesztően kényelmes és finom mozgású az autó. A 3,0 literes dízelmotorral kellemes utazópartner a Velar, de az igazi csúcsváltozat a plug-in hibrid, ami 404 lóerős, és akár 64 kilométert is elmegy teljesen feltöltött akkumulátorral.

Ezt sajnos nem vezettük, de a Range Rover Sport plug-in hibrid kivitelét igen, ami szenzációs autó.

Ha nem lenne benne motor, csak önmagában állna a Range Rover Sport előttünk, már az is maga lenne a csoda.

Szoborszerű formájával, hagyománytisztelő dizájnjával, egyedi karakterével lenyűgöző.

Az autó a Range Roverre épül (aminek nincs önálló neve, de mindenki tudja, hogy az maga a csúcs Range Rover), de annál valamivel kisebb, és teljesen eltérő karakterű. Futóművén, vezethetőségén érezni, hogy itt sokkal fontosabb paraméter volt a megfelelő menetdinamika, a pontos visszajelzés az útról, kormányzásról, miközben a luxus és a magas szintű kényelem sem szenved hátrányt.

A plug-in hibrid hajtás 460 és 550 lóerős kivitelben is elérhető, és akár 122 kilométeres teljesen elektromos hatótávra is képes. De közben ott bujkál benne a kisördög, ha nem a spórolás és az elektromos haladás kicentizése a cél, akkor

élvezhetjük nyugodtan a plug-in hibrid hajtás hatalmas erejét, vehemenciáját. Elképesztő élmény.

De ne felejtsük el, hogy 4,4 literes V8-assal is kapható a Sport, amivel aztán tényleg miénk a világ. Itt nincs kompromisszum, mindent visz az 530 lóerő, a 4,5 másodperces gyorsulás és az eszméletlen hangélmény.

Teljesen más világ a Range Rover ikonikus modellje, az igazi, nagy Range Rover, ami klasszikus vonalaival, hatalmas méreteivel, egyediségével kiemelkedik a többi modell közül. Ha nem lenne elég az ötméteres hossz, semmi probléma, rendelhető hosszabb kivitelben is az autó. A csúcsmodellben itt is V8-as, 4,4 literes motor dolgozik, 530 lóerővel és 750 Nm-es nyomatékkal. Itt persze nem a száguldás és a minél előbbi megérkezés a cél, hanem az út maximális élvezete. Kényelmes fotelben, kellemes környezetben telik az út, mindegy, hogy melyik ülés jut nekünk. A rugózás elképesztően komfortos, de hogy ne felejtsük el, hogy a Range Rover továbbra is igazi terepjáró, és a paraméterek között a gázlómélység is fontos szereplő: 90 centiméteres vízen gond nélkül át lehet kelni ezzel a gördülő nappalival.

Ez is érdekelhet:

Kimeríthetetlen kalandor a V8-as Land Rover Defender

525 lóerővel kétségkívül ez a Defender legizgalmasabb változata.

luxusautó | range rover | range rover evoque | szabadidő-autó | range rover sport

FOLYTASD EZZEL

Dubaj a multikulturális gasztronómia egyik fellegvára is

Nyolcvan évig autókereskedés volt, nemrég közösségi térként született újjá

Rendeld meg a Roadster magazin 16. számát!

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom