Mióta a Jaguar Land Rover egységes stratégiával, világos célkitűzéssel és továbbra is Angliában tervezi a márkacsoport vízióját, egyre tisztábban látszik, hogy a luxusterepjárók piacán milyen jövőt képzelnek el a márkáknak. Az önállóvá vált Defender és Discovery mellett a kínálat csúcsát képviseli a Range Rover, ahol óvatosan, de megindult az elektromos átállás. De persze az erős V8-as és a nyomatékos dízelmotor egy jó darabig velünk marad.
Hogy milyen lesz a Range Rover Electric, még nem tudjuk, de már a végső teszteket futják a prototípusok, ahol akár -40 és +50 Celsius-fokos hőmérsékletre is fel kell készülniük, mivel Dubajtól a sarkkörig minden körülmény között helyt kell állnia az autónak.
És nem csak helyt kell állnia, hanem ugyanazt az egyedülálló luxust és tökéletes terepjáróképességet kell hoznia, mint a Range Rover mostani kínálatának.
Azt mondják, a teljesen elektromos Range Roverre már most nagy az érdeklődés, komoly vásárlási szándékkal regisztrálni is lehet a JLR oldalán. De maradjunk a valóságnál, a most elérhető és vezethető Range Rovereknél, mert azokból is elég szép a kínálat, méretben, felszereltségben, motorváltozatban. A Range Rover szinte összes modellje elérhető dízel, mild hibrid és plug-in hibrid erőforrással. És még csak azt sem lehet mondani, hogy egyik vagy másik motor izgalmasabb, érdekesebb lenne, mindegyiknek megvan a maga erőssége, vonzerője, életérzése.
A Jaguar Land Rover márkái közül a legerősebb identitással a Range Rover rendelkezik,
talán senkinek sem kell elmagyarázni, hogy a Land Roverek közül a Range Rover mindig kiemelkedett. A ’70-es években az első generáció még nem számított luxusautónak, de a többi Land Rover fölött állt méretben, megjelenésben. Valamikor a ’80-as években kezdődött el a Range Rover teljes leválása, ekkor kezdett luxusautóvá válni. Ma pedig már önálló márka a Range Rover, aminek több modellje is van, de mindegyikükben közös, hogy a luxus maximális, miközben a terepjáróképességre sem lehet panasz. Legutóbbi tesztünkön, ahol szinte a teljes kínálatot ki tudtuk próbálni, pazar környezetben és zseniális időjárás mellett az országúti komfortról szereztünk rövid benyomást. A Range Rover hazai forgalmazója a ZalaSprings Golf Resortban tartott nagyszabású tesztnapot, az autós túrák mellett többek közt golfleckével, jógaórákkal, szaunaszeánsszal és ginkóstolóval, hogy minden érzékünket a márkához méltó módon kényeztessék.
Hogy tisztább legyen a kép, segítünk eligazodni: az Evoque a belépőmodell, ami messziről is klasszikus Range Roverként azonosítható, de talán lágyabb, kellemes vonalaival a hölgyekhez közelebb áll.
4,4 méteres hossza városban is ideális társsá teszi, de nincs gond vele akkor sem, ha hosszabb útra kell indulni. Ezt a modellt most nem vezettük, de korábbi tapasztalataink alapján az Evoque is vérbeli Range Rover, semmilyen oldalról sem érheti panasz.
Méretsorrendben a következő a Velar, ami a Range Rover kínálatának talán legvonzóbb tagja, közepes méretű, mindenre bevethető luxusterepjáró.
Igaz, hogy 2017 óta gyártják, a tavalyi modellfrissítéssel sikerült a letisztult, elegáns belső formát a Range Rover csúcsmodelljeihez igazítani. A belső tér csodás, amiben hosszú kilométereket is élvezet eltölteni. Könnyű eligazodni a hatalmas képernyőn, mindegyik autóban hasonló a menü, egyszerű a kezelhetőség. És persze elképesztően kényelmes és finom mozgású az autó. A 3,0 literes dízelmotorral kellemes utazópartner a Velar, de az igazi csúcsváltozat a plug-in hibrid, ami 404 lóerős, és akár 64 kilométert is elmegy teljesen feltöltött akkumulátorral.
Ezt sajnos nem vezettük, de a Range Rover Sport plug-in hibrid kivitelét igen, ami szenzációs autó.
Ha nem lenne benne motor, csak önmagában állna a Range Rover Sport előttünk, már az is maga lenne a csoda.
Szoborszerű formájával, hagyománytisztelő dizájnjával, egyedi karakterével lenyűgöző.
Az autó a Range Roverre épül (aminek nincs önálló neve, de mindenki tudja, hogy az maga a csúcs Range Rover), de annál valamivel kisebb, és teljesen eltérő karakterű. Futóművén, vezethetőségén érezni, hogy itt sokkal fontosabb paraméter volt a megfelelő menetdinamika, a pontos visszajelzés az útról, kormányzásról, miközben a luxus és a magas szintű kényelem sem szenved hátrányt.
A plug-in hibrid hajtás 460 és 550 lóerős kivitelben is elérhető, és akár 122 kilométeres teljesen elektromos hatótávra is képes. De közben ott bujkál benne a kisördög, ha nem a spórolás és az elektromos haladás kicentizése a cél, akkor
élvezhetjük nyugodtan a plug-in hibrid hajtás hatalmas erejét, vehemenciáját. Elképesztő élmény.
De ne felejtsük el, hogy 4,4 literes V8-assal is kapható a Sport, amivel aztán tényleg miénk a világ. Itt nincs kompromisszum, mindent visz az 530 lóerő, a 4,5 másodperces gyorsulás és az eszméletlen hangélmény.
Teljesen más világ a Range Rover ikonikus modellje, az igazi, nagy Range Rover, ami klasszikus vonalaival, hatalmas méreteivel, egyediségével kiemelkedik a többi modell közül. Ha nem lenne elég az ötméteres hossz, semmi probléma, rendelhető hosszabb kivitelben is az autó. A csúcsmodellben itt is V8-as, 4,4 literes motor dolgozik, 530 lóerővel és 750 Nm-es nyomatékkal. Itt persze nem a száguldás és a minél előbbi megérkezés a cél, hanem az út maximális élvezete. Kényelmes fotelben, kellemes környezetben telik az út, mindegy, hogy melyik ülés jut nekünk. A rugózás elképesztően komfortos, de hogy ne felejtsük el, hogy a Range Rover továbbra is igazi terepjáró, és a paraméterek között a gázlómélység is fontos szereplő: 90 centiméteres vízen gond nélkül át lehet kelni ezzel a gördülő nappalival.
Ez is érdekelhet:
prémiumautó | luxusautó | luxusterepjáró | szabadidő-autó | range rover
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!