Ezen a reptéren késtek a legtöbbet a járatok

A munkaerőhiány mellett a légtér beszűkülése is hozzájárult a nyári fennakadásokhoz.

Az európai járatoknak mintegy felét törölték az elmúlt nyáron, naponta pedig majdnem kétezer gép nem indult el az egész évet tekintve. A járatoknak majdnem hét százaléka maradt a földön, vagyis dupla annyi, mint 2019-ben.

Emellett a gépeknek csak a kétharmada indult el időben, ami jelentős visszaesés a 2019-es 73 százalékhoz képest. Nyáron még ennél is rosszabb volt a helyzet, július elején ötven százalék alá esett a pontosság, az egész nyarat nézve pedig ötven-hatvan százalékos volt.

Melyik reptér teljesített a legrosszabbul?

London környéke volt a legforgalmasabb, melyet Karlsruhe és Maastricht követett, miközben kapacitáshiányból adódóan a német város könyvelhette el a legtöbb késést, ez az arány 165 százaléka volt a 2019-esnek.

A késések mintegy feléért Németország és Franciaország felelt harminc és huszonegy százalékkal, míg Nagy-Britannia és Spanyolország együtt tizenkét százalékot tett ki.

Európa legnagyobb repterei között a lisszabonin és a frankfurtin volt a legtöbb késés, míg előbbiről a járatoknak csak az 54 százaléka indult pontosan, addig az utóbbiról 56 százalék. A Gatwicken 57.5 százalék volt ez az arány, míg a Heathrow-n 61. Ami a légitársaságokat illeti: legtöbbet a Wizz Air és a British Airways késett, a nagy társaságok közül pedig a Turkish Airlines törölte a legtöbb járatot.

Miért volt ennyi fennakadás?

Az Eurocontrol szerint a késések 48 százaléka a munkaerőhiányból adódott, 25 százaléka a rossz időjárásnak volt betudható, míg 22 százalékért különböző rendszerátalakítások feleltek, elsősorban Reims-ben.

A háború is hozzájárult ugyanakkor a kialakult helyzethez, miután csökkent a rendelkezésre álló légtér.

Oroszország lezárása miatt sok gépet kellett hosszabb útvonalra irányítani, ez átlagosan napi 650 járatot érintett, miközben az európai légteret fokozottan vették igénybe katonai célokra, ami szintén megzavarta a szokásos forgalmi rendet.

Bár erre igazán nem gondolnánk, a szakállas férfiak is okozhatnak fennakadásokat a reptereken, a szinte mindennapos járatkésésekből adódóan pedig érdemes lehet megfontolni, hogy nem járunk-e jobban a vonattal.

(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)

reptér | járatkésés | repülőtér | járattörlés | legrosszabb

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom