A munkaerőhiány mellett a légtér beszűkülése is hozzájárult a nyári fennakadásokhoz.
Az európai járatoknak mintegy felét törölték az elmúlt nyáron, naponta pedig majdnem kétezer gép nem indult el az egész évet tekintve. A járatoknak majdnem hét százaléka maradt a földön, vagyis dupla annyi, mint 2019-ben.
Emellett a gépeknek csak a kétharmada indult el időben, ami jelentős visszaesés a 2019-es 73 százalékhoz képest. Nyáron még ennél is rosszabb volt a helyzet, július elején ötven százalék alá esett a pontosság, az egész nyarat nézve pedig ötven-hatvan százalékos volt.
Melyik reptér teljesített a legrosszabbul?
London környéke volt a legforgalmasabb, melyet Karlsruhe és Maastricht követett, miközben kapacitáshiányból adódóan a német város könyvelhette el a legtöbb késést, ez az arány 165 százaléka volt a 2019-esnek.
A késések mintegy feléért Németország és Franciaország felelt harminc és huszonegy százalékkal, míg Nagy-Britannia és Spanyolország együtt tizenkét százalékot tett ki.
Európa legnagyobb repterei között a lisszabonin és a frankfurtin volt a legtöbb késés, míg előbbiről a járatoknak csak az 54 százaléka indult pontosan, addig az utóbbiról 56 százalék. A Gatwicken 57.5 százalék volt ez az arány, míg a Heathrow-n 61. Ami a légitársaságokat illeti: legtöbbet a Wizz Air és a British Airways késett, a nagy társaságok közül pedig a Turkish Airlines törölte a legtöbb járatot.
Miért volt ennyi fennakadás?
Az Eurocontrol szerint a késések 48 százaléka a munkaerőhiányból adódott, 25 százaléka a rossz időjárásnak volt betudható, míg 22 százalékért különböző rendszerátalakítások feleltek, elsősorban Reims-ben.
A háború is hozzájárult ugyanakkor a kialakult helyzethez, miután csökkent a rendelkezésre álló légtér.
Oroszország lezárása miatt sok gépet kellett hosszabb útvonalra irányítani, ez átlagosan napi 650 járatot érintett, miközben az európai légteret fokozottan vették igénybe katonai célokra, ami szintén megzavarta a szokásos forgalmi rendet.
Bár erre igazán nem gondolnánk, a szakállas férfiak is okozhatnak fennakadásokat a reptereken, a szinte mindennapos járatkésésekből adódóan pedig érdemes lehet megfontolni, hogy nem járunk-e jobban a vonattal.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
járattörlés | legrosszabb | reptér | késés | járatkésés | repülőtér
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!