Ha nem érted, amit a repülőgépen közölnek, akkor nem vagy vele egyedül.
A fedélzeten közölt infókat általában nehéz értelmezni – ennek javarészt technikai okai vannak.
Nick Broste zenész és hangmérnök szerint több tényező együttesen teszi érthetetlenné a repülőgépen elhangzó szövegek megértését. "A berendezések nagy része régi és nagyon elavult, vagy nem sokat változott. A repülőgépgyártók pedig igyekeznek könnyű anyagokat használni, így a hangszórók kicsik és könnyűek, ami azzal jár, hogy torzítanak, és nem túl hangosak."
Ugyanez vonatkozik a pilóták által a pilótafülkében használt mikrofonokra is – azok minősége is nagyjából annyira elég, hogy használni lehessen. "Arra optimalizálták, hogy azt a fajta frekvenciatartományt érjék el, amit az emberek a leginkább meghallanak a betűk, számok, hívójelek és figyelmeztetések esetében" – mondja a szakértő. A mikrofon tehát gyenge minőségű hangot közvetít, mert nem képes széles frekvenciatartományt felvenni.
Ami pedig még hozzájárul a rossz minőséghez, az maga a tény, hogy egy repülőgép több ezer méter magasan hasít az égen és ezért a hangos háttérzajjal is meg kell küzdeni.
A harmadik befolyásoló tényező talán kissé meglepő lehet:
a személyzet néha "megeszi a mikrofont".
Ezalatt azt kell érteni, hogy egyesek túl közel teszik a mikrofont a szájukhoz. Hasonlót lehet tapasztalni akkor, ha hangjegyzetet veszünk fel a telefonunkkal úgy, hogy tartjuk a szánkhoz. Ebben az esetben is torzít a hang.
Rendre előjönnek olyan hibák, amikről nem is gondolnánk, milyen sokan és sokszor elkövetik, de van pár egyszerű módja repülés lehető legzökkenőmentesebbé tételének.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
személyzet | nem hallani | fedélzet | repülés | utazás
Dubaj a multikulturális gasztronómia egyik fellegvára is
Ez a bámulatos, érintetlen sziget a világ egyik legkevésbé látogatott helye
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!