Ezért nem hallod rendesen, mit mondanak be a repülőn

Ha nem érted, amit a repülőgépen közölnek, akkor nem vagy vele egyedül.

A fedélzeten közölt infókat általában nehéz értelmezni – ennek javarészt technikai okai vannak.

Nick Broste zenész és hangmérnök szerint több tényező együttesen teszi érthetetlenné a repülőgépen elhangzó szövegek megértését. "A berendezések nagy része régi és nagyon elavult, vagy nem sokat változott. A repülőgépgyártók pedig igyekeznek könnyű anyagokat használni, így a hangszórók kicsik és könnyűek, ami azzal jár, hogy torzítanak, és nem túl hangosak."

Ugyanez vonatkozik a pilóták által a pilótafülkében használt mikrofonokra is – azok minősége is nagyjából annyira elég, hogy használni lehessen. "Arra optimalizálták, hogy azt a fajta frekvenciatartományt érjék el, amit az emberek a leginkább meghallanak a betűk, számok, hívójelek és figyelmeztetések esetében" – mondja a szakértő. A mikrofon tehát gyenge minőségű hangot közvetít, mert nem képes széles frekvenciatartományt felvenni.

Ami pedig még hozzájárul a rossz minőséghez, az maga a tény, hogy egy repülőgép több ezer méter magasan hasít az égen és ezért a hangos háttérzajjal is meg kell küzdeni.

A harmadik befolyásoló tényező talán kissé meglepő lehet:

a személyzet néha "megeszi a mikrofont".

Ezalatt azt kell érteni, hogy egyesek túl közel teszik a mikrofont a szájukhoz. Hasonlót lehet tapasztalni akkor, ha hangjegyzetet veszünk fel a telefonunkkal úgy, hogy tartjuk a szánkhoz. Ebben az esetben is torzít a hang.

Rendre előjönnek olyan hibák, amikről nem is gondolnánk, milyen sokan és sokszor elkövetik, de van pár egyszerű módja repülés lehető legzökkenőmentesebbé tételének.

(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)

hangosbemondó | utazás | repülés | nem hallani | információk

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom