Egy pilóta árulta el, hogy milyen feladatokat kell végrehajtani akkor, ha a repteret hó és jég borítja be.
Bár extrém időjárási körülmények között gyakran inkább törlik a járatokat, bizonyos esetekben még fel lehet szállni, persze a megfelelő óvintézkedésekkel. Indulás előtt az egyik pilóta például mindig körbejárja a repülőt, és ellenőrzi a jegességét, a motorokat, a szárnyakat és a külső szenzorokat.
Mint a pilóta a Points Guynak elmondta, havas körülmények között a repülésbiztonságot fenyegető fő veszély a repülő felületére rakodó hó és jég, ami nagyban befolyásolhatja a repülőgép teljesítményét és azt, hogy milyen sebesség szükséges a biztonságos felszálláshoz. A repülőket ugyanakkor jégmentesítik az erre a célra kialakított teherautók vagy egész létesítmények segítségével. A procedúra után elindul a visszaszámlálás, mert ha még mindig esik a hó, és várni kell a felszállásra, újabb jégmentesítésre is szükség lehet.
Ha rosszak a látási viszonyok, a pilóták nagyban támaszkodnak a légiirányítóktól hallottakra azzal kapcsolatban, hogy hol van és mit csinál a többi gép a reptéren, valamint a kifutópályák állapotáról.
A legtöbb repülőtéren speciális, görgőkkel felszerelt járművek mérik, hogy mennyire csúszós a kifutópálya.
Ebből az információból azután a pilóták kiszámolják a felszálláshoz szükséges teljesítményt.
Könnyebb felszállni az olyan szárazabb típusú hóról, mint amilyen Kanada északi részén és Skandináviában jellemző, nehezebb viszont az Egyesült Államok keleti partvidékén gyakran megfigyelhető, nedvesebb és csúszósabb jégkristályokról elemelkedni, ilyenkor meg kell tisztítani és jéggátlóval kell kezelni az aszfaltot. Mindez persze időbe telik, ami késésekhez vezethet, de első a biztonság.
Szintén egy pilótától tudtuk meg, hogy mennyire veszélyes valójában az óceán felett repülni, és miket érdemes csinálni, ha félsz a repüléstől.
(Forrás: The Points Guy, képek: Getty Images)
frlszállás | repülőgép | utazás | repülés | időjárás
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!