Az ideges utasok meglepődhetnek, ha meglátják – de szerencsére ez egy jó dolog.
A következő repülés alkalmával bizonyosan első dolgunk lesz majd csekkolni, feltéve, hogy ablak mellé szól a jegyünk.
A kis lyukakat "bleed hole"-nak nevezik és a kabinnyomás változása miatt van rájuk szükség. Mark Vanhoenacker pilóta ezzel kapcsolatban elárulta, hogy a kabin két külső ablakát úgy tervezték meg, hogy felfogja a kabin és az égbolt között tapasztalható nyomáskülönbséget.
– Mind a középső, mind a külső üvegek elég erősek ahhoz, hogy önmagukban is kibírják ezt a differenciát, de normál körülmények között a külső üveg viseli ezt a nyomást – a légtelenítő nyílásnak köszönhetően – mondja a szakember.
Az aprócska lyuk azt is lehetővé teszi, hogy a nedvesség távozzon az ablakon, így azok kevésbé párásodnak.
A légitársaságok nem nagyon beszélnek erről a lyukról, de mindez nagy szerepet játszik abban, hogy biztonságban és kényelemben repülhessünk.
Vannak dolgok a repüléssel és az utazással kapcsolatban, amelyeket természetesnek veszünk. Például ritkán gondolkodunk el rajta, miért a bal oldalon szállunk fel a repülőgépre. Most eláruljuk. A rutinos utazók számára pedig a felszállás előtti, légiutas-kísérő által bemutatott tájékoztató rutinszerű, már-már érdektelen. Akadnak azonban különböző hangjelzések, amelyek menet közben szintén információkat közölhetnek.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
lyukak | ablakok | apró | magyarázat | repülés | repülőgép
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!