Az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hivatal (FAA) nyilvános szavazásra bocsátotta az ülésméretek kérdését.
Online, levélben és faxon egészen november 1-ig várják az észrevételeket azzal kapcsolatban, hogy mekkora a minimális ülésméret, amely lehetővé teszi a biztonságos evakuálást vészhelyzet esetén.
Bár a hivatal – amelyet a Kongresszus még 2018-ban kért meg arra, hogy szabjon meg kötelező minimumméretet az üléseknek, miután az utasok és érdekvédelmi csoportjaik panaszkodtak a szűkös helyekre – a vészhelyzetre helyezte a hangsúlyt, nem csupán ezért problémás a kérdés.
Mint Paul Hudsont, a FlyersRights.org utasérdekvédelmi szervezet elnöke elmondta, becsléseik szerint jelenleg a lakosságnak mindössze húsz százaléka fér el rendesen az üléseken. Mint hozzátette, ez nem pusztán kényelmi, de nem is csak veszélyhelyzeti kérdés, mert
súlyos egészségügyi és biztonsági problémák merülnek fel, ha valakinek órákon át ilyen szűk helyen kell tartózkodnia.
De vajon az emberek nőttek meg vagy az ülésméretek csökkentek? Úgy tűnik, a kettő egyszerre igaz. Az ülések mérete évtizedek óta csökken az amerikai járatokon: míg harminc évvel ezelőtt a 19-20 hüvelykes (48-50 centis) ülésszélesség és a 34-35 hüvelykes (86-89 centis) sorok közti távolság volt a jellemző, manapság ez 17 hüvelykes (43 centis) ülésszélességre és 30-31 hüvelykes (76-79 centis) távolságra csökkent.
Az elmúlt évtizedekben ugyanakkor az emberek is nagyobbak lettek: az átlagos felnőtt jelenleg két hüvelykkel (mintegy öt centivel) magasabb, mint az 1960-as években volt, és 30 fonttal (13 és fél kilóval) többet nyom.
Persze, nem mindenhol kell szorongani az üléseken, ezeknek például az egész világ a csodájára jár, de van, aki prémium jegy nélkül is tud magának biztosítani némi extra teret.
(Forrás: Matador Network, Consumer Affairs, képek: Unsplash)
repülőgép | szavazás | repülőülés | méret
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!