Saját múzeumi részleget kapott Olaszországban a motorcsónakok Ferrarija

Hét vintázs példányt mutatnak meg a világ leghíresebb motorcsónakjából a csodálatos Comói-tó mellett.

A Riva Yachts az olaszországi Pianello del Larióban található MBL Lake Como International Museum of Vintage Boats-ban alakított ki új kiállítótermet a legendás márkának. Vélhetően azért arrafelé, mert a vintázs Rivák egyik legkomolyabb gyűjteményét a Comói-tó környékén találjuk. Az ikonikus talján szépségből jó néhány példány csíphető még el a Garda-tónál, illetve az Iseo-tónál is – utóbbi pluszban azért nevezetes, mert 1995-ig Sarnicóban gyártották a fából készült motorcsónakokat. A Riva üvegszálas hajóit manapság ugyanebben az üzemben, valamint az olaszországi La Speziában rakja össze a Ferretti csoport.

Mint tudjuk, az olaszok szeretnek stílusosan közlekedni – a vízen is. Nem lehetett kérdés, hogy meg kellett alkotniuk azt az elegáns eszközt, ami a Ferrari tengeri megfelelője, és százszázalékosan sugározza magából az erőlködés nélküli könnyedséget, a sprezzaturát, a dolce vitát, és azt a semmihez sem hasonlítható, irigylésre méltó magabiztosságot, ami bele van kódolva az olasz néplélek DNS-ébe. Ez a vízi eszköz volt a türkizkék hullámokon sikló olaszság kvintesszenciája, amit úgy neveznek: Riva Aquarama.

Bár maga a cég saját születését 1842-re teszi, világhírnévre csak százhúsz évvel később, a hatvanas években tett szert, méghozzá az Aquarama típusnak köszönhetően. Ezt a hajót Carlo Riva tervezte, és 1962-ben debütált a nagyközönség előtt. A modellt a “Nap, tenger, Joie de Vivre” szlogennel kezdték árulni, és hamarosan az elit egyik státuszszimbóluma lett: sok más híresség mellett Brigitte Bardot, Richard Burton, Sean Connery, Sophia Loren és III. Rainier monacói herceg is vásárolt magának egyet. A modell jelentőségét jól érzékelteti az, amit Alberto Galassi, a Ferretti csoport mogulja mondott, miszerint a jachtok történetét két időszakra lehet bontani: a Carlo Riva előtti, és a Carlo Riva utáni érára.

A Paolo Albano építész és a Riva tervezői által megalkotott kb. 300 négyzetméteres kiállítóterem történelmi megközelítést alkalmazva az 1930-as évektől kezdve mutatja be a márka "La Dolce Vita" fénykorán át az 1960-as és 70-es évekig azt a korszakot, amikor a Riva Aquaramák, az Aristonok és Floridák a világ legtekintélyesebb versenyhajóinak számítottak. Ha már történelem, a Riva tavaly kiadott egy Riva a filmekben című könyvet, ami azt a több mint ötven filmet mutatja be, amelyekben Riva-hajót használtak kellékként.

Az Egyesült Államokban a Lake Tahoe vált a régi Rivák fő gyűjtőhelyévé. "Az első út hihetetlen volt vele. Le sem tudtam venni a kezemet a kormányról" – mondja Jeff Peterson, egy Aquarama Portofino tulajdonosa.

Peterson szerint a szépség, a vezethetőség és a kényelem kombinációja teszi az Aquaramát az ikonikus járgánnyá.

Az Olaszországban megtekinthető gyűjteményben szerepel egy, az 1930-as években gyártott HaLu, amely valószínűleg az egyik legrégebbi és legjobb állapotban fennmaradt vintzs Riva a világon. Két Riva Series R modell is látható a kiállításon, melyek az első kis gyártósorról származnak. Megcsodálható még egy ritka, Guzzi motorokkal felszerelt versenygép is, továbbá egy Carlo Riva felügyelete alatt épített, különleges kárpitozású Riva Florida.

A kiállítás kísérőprogramjai közül kiemelkedik a történelmi idővonal, amelyen a hajótestek gyártásához használt hagyományos formák sorozata látható, továbbá meg lehet nézni a Riva a filmben című rövidfilmet is, amelyet a 77. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon mutattak be.

A Riva motorcsónakjai manapság gyűjtői daraboknak számítanak, értékük évről évre növekszik. Egy 1965-ös Aquarama Supert például 2010-ben 750 ezer dollárért vittek el a Mecum aukcióján, egy évvel később pedig a Sony Corp. tulajdonában lévő egyik utolsó Aquarama Special 995 ezer dollárért kelt el.

"Az emberek a tradíció miatt vesznek Rivát. Ez olyan, mintha az ember megvenne egy mítoszt. Ha van egy ilyen hajód, egy család, egy törzs részévé válsz" – a Riva történetét korábban itt írtuk meg.

(Forrás: Robb Report, fotók: Riva Yachts)

olaszország | nagy sztori | hajó | márka | comoi-tó | riva

FOLYTASD EZZEL

Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban

Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Kulisszák mögött: megnéztük hogy készülnek a prémium bútorok
Hirdetés