Saját múzeumi részleget kapott Olaszországban a motorcsónakok Ferrarija

Hét vintázs példányt mutatnak meg a világ leghíresebb motorcsónakjából a csodálatos Comói-tó mellett.

A Riva Yachts az olaszországi Pianello del Larióban található MBL Lake Como International Museum of Vintage Boats-ban alakított ki új kiállítótermet a legendás márkának. Vélhetően azért arrafelé, mert a vintázs Rivák egyik legkomolyabb gyűjteményét a Comói-tó környékén találjuk. Az ikonikus talján szépségből jó néhány példány csíphető még el a Garda-tónál, illetve az Iseo-tónál is – utóbbi pluszban azért nevezetes, mert 1995-ig Sarnicóban gyártották a fából készült motorcsónakokat. A Riva üvegszálas hajóit manapság ugyanebben az üzemben, valamint az olaszországi La Speziában rakja össze a Ferretti csoport.

Mint tudjuk, az olaszok szeretnek stílusosan közlekedni – a vízen is. Nem lehetett kérdés, hogy meg kellett alkotniuk azt az elegáns eszközt, ami a Ferrari tengeri megfelelője, és százszázalékosan sugározza magából az erőlködés nélküli könnyedséget, a sprezzaturát, a dolce vitát, és azt a semmihez sem hasonlítható, irigylésre méltó magabiztosságot, ami bele van kódolva az olasz néplélek DNS-ébe. Ez a vízi eszköz volt a türkizkék hullámokon sikló olaszság kvintesszenciája, amit úgy neveznek: Riva Aquarama.

Bár maga a cég saját születését 1842-re teszi, világhírnévre csak százhúsz évvel később, a hatvanas években tett szert, méghozzá az Aquarama típusnak köszönhetően. Ezt a hajót Carlo Riva tervezte, és 1962-ben debütált a nagyközönség előtt. A modellt a “Nap, tenger, Joie de Vivre” szlogennel kezdték árulni, és hamarosan az elit egyik státuszszimbóluma lett: sok más híresség mellett Brigitte Bardot, Richard Burton, Sean Connery, Sophia Loren és III. Rainier monacói herceg is vásárolt magának egyet. A modell jelentőségét jól érzékelteti az, amit Alberto Galassi, a Ferretti csoport mogulja mondott, miszerint a jachtok történetét két időszakra lehet bontani: a Carlo Riva előtti, és a Carlo Riva utáni érára.

A Paolo Albano építész és a Riva tervezői által megalkotott kb. 300 négyzetméteres kiállítóterem történelmi megközelítést alkalmazva az 1930-as évektől kezdve mutatja be a márka "La Dolce Vita" fénykorán át az 1960-as és 70-es évekig azt a korszakot, amikor a Riva Aquaramák, az Aristonok és Floridák a világ legtekintélyesebb versenyhajóinak számítottak. Ha már történelem, a Riva tavaly kiadott egy Riva a filmekben című könyvet, ami azt a több mint ötven filmet mutatja be, amelyekben Riva-hajót használtak kellékként.

Az Egyesült Államokban a Lake Tahoe vált a régi Rivák fő gyűjtőhelyévé. "Az első út hihetetlen volt vele. Le sem tudtam venni a kezemet a kormányról" – mondja Jeff Peterson, egy Aquarama Portofino tulajdonosa.

Peterson szerint a szépség, a vezethetőség és a kényelem kombinációja teszi az Aquaramát az ikonikus járgánnyá.

Az Olaszországban megtekinthető gyűjteményben szerepel egy, az 1930-as években gyártott HaLu, amely valószínűleg az egyik legrégebbi és legjobb állapotban fennmaradt vintzs Riva a világon. Két Riva Series R modell is látható a kiállításon, melyek az első kis gyártósorról származnak. Megcsodálható még egy ritka, Guzzi motorokkal felszerelt versenygép is, továbbá egy Carlo Riva felügyelete alatt épített, különleges kárpitozású Riva Florida.

A kiállítás kísérőprogramjai közül kiemelkedik a történelmi idővonal, amelyen a hajótestek gyártásához használt hagyományos formák sorozata látható, továbbá meg lehet nézni a Riva a filmben című rövidfilmet is, amelyet a 77. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon mutattak be.

A Riva motorcsónakjai manapság gyűjtői daraboknak számítanak, értékük évről évre növekszik. Egy 1965-ös Aquarama Supert például 2010-ben 750 ezer dollárért vittek el a Mecum aukcióján, egy évvel később pedig a Sony Corp. tulajdonában lévő egyik utolsó Aquarama Special 995 ezer dollárért kelt el.

"Az emberek a tradíció miatt vesznek Rivát. Ez olyan, mintha az ember megvenne egy mítoszt. Ha van egy ilyen hajód, egy család, egy törzs részévé válsz" – a Riva történetét korábban itt írtuk meg.

(Forrás: Robb Report, fotók: Riva Yachts)

jacht | olaszország | nagy sztori | hajó | riva | múzeum

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés