A legnagyobb ital- és ételmárkák kerülhetnek bajba II. Erzsébet királynő halála után

Vagy megújítja III. Károly király két éven belül az uralkodói parancsot, vagy a vállalatok nem használhatják tovább a Royal Arms szimbólumát a termékeiken.

II. Erzsébet királynő hetvenéves uralkodása alatt több száz királyi parancsot, illetve engedélyt írt alá, melyek hivatalosan is igazolják azt, hogy az adott vállalat árukat vagy szolgáltatásokat szállított a királyi családnak. Az uralkodói házzal való kapcsolatot a cégek reklámozhatják is a Royal Arms szimbólumának használatával.

Erzsébet királynő halálával azonban ezeket az engedélyeket is meg kell újítani.

A The Grocer szerint pontosan száz különböző étel- és italmárkát érint ez a kérdés, a vállalatoknak pedig két évük van arra, hogy

beszerezzék III. Károlytól az engedélyt, vagy felhagyjanak a csomagoláson a jelölés használatával.

Bár izgalmasan hangzik az, hogy mintegy száz élelmiszergyártónak kell a következő két évben találkoznia az új uralkodóval, valójában az engedély megújítása teljesen normális eljárás, hiszen a királyi jogosítvány birtokosainak ötévente kezdeményezniük kell a szimbólum használatát. Ennek egyik feltétele, hogy az elmúlt hét évből legalább öt évig a királyi család háztartásainak beszállítottak a termékeikből. Emellett

a pályázóknak igazolniuk kell, hogy rendelkeznek megfelelő környezetvédelmi és fenntarthatósági politikával és cselekvési tervvel.

Úgy tudni, az engedély fenntartása nem garantált, átlagosan évente harminc vállalatot törölnek és ugyanennyinek adnak jogosítványt a logóhasználatra. A The Grocer szerint ilyen engedéllyel rendelkezik többek között a Heinz, a Coca-Cola, a Cadbury, az Unilever, a Martini, a Johnnie Walker és számos pezsgőmárka is.

II. Erzsébet uralkodásának hosszú ideje alatt hatással volt arra is, hogy mit eszünk és iszunk. Ebben a cikkünkben eláruljuk, sokkal egyszerűbb étkezési szokásai voltak, mint azt gondolnánk.

(Forrás: Food&Wine, fotó: Getty)

királyi engedély | Anglia | III. Károly | II. Erzsébet | egyesült királyság

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom