Egyes légitársaságok biztonsági okokból szigorú szabályokat alkalmaznak – az arcszőrzetre is.
Bizonyos munkaadók vagy munkahelyi beosztások megkövetelik, hogy a munkavállaló arcszőrzete ápolt, vagy simára borotvált legyen.
A légitársaságok közül például jó néhány egyáltalán nem engedi meg a pilótáinak, hogy szakállat növesszenek.
A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szerint nincs olyan írásos szabály, amely kifejezetten kimondja a szakáll tiltását, azonban biztonsági szempontokra hivatkozva jó pár légitársaság nem engedi az arcszőrzet megnövesztését.
"Nincs semmilyen szabályozásunk, de sok légitársaság irányelve előírja a pilóták számára, hogy ne legyen szakálluk, vagy csak minimális arcszőrzetet viseljenek, hogy az oxigénmaszk jól illeszkedjen, ha szükség van rá" – mondta az FAA szóvivője.
Az előírás az FAA 1987-es A szakállak hatása az oxigénmaszk hatékonyságára című tanulmányából származik."A szakállat viselő személyzet tagjainak tisztában kell lenniük azzal, hogy az oxigénmaszk hatékonyságát csökkenti az arcszőrzet" – olvasható az írásban. "A maszkokat sokszor nem lehet gyorsan felvenni, és nem lehet hatékonyan lezárni, ha szakállas egyének használják."
Mégis, a légitársaságoknak lehetnek saját szabályaik a megengedett arcszőrzetről. A Delta Air Lines például engedélyezi a pajeszt, amennyiben az nem nő túl a fül vonalának közepétől. A pilóták bajuszt is növeszthetnek, de annak rendezettnek kell lennie, és nem lehet hosszabb a szájuk sarkánál. A Delta nem engedélyez semmilyen szakállt, illetve az állat vagy az arcot fedő szőrzetet. Hasonló a policy az American Airlines-nál is.
Egy pilóta elárulta, miket érdemes csinálni, ha félsz a repüléstől, ezt az öt másodperces biztonsági trükköt pdig minden utasnak tudnia kell, amikor felszáll a repülőre.
(Forrás: Independent, fotók: Getty Images)
szakállas | biztonság | repülés | magyarázat | pilóták
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!