Sokat kell még rájuk várni.
Az amerikai United Airlines légitársaság bejelentette, hogy megállapodást kötött a Boom Supersonic repülőgépgyártó céggel, aminek értelmében tizenötöt vesz a Boom Overture nevű szuperszonikus repülőgépéből.
A Boom jelenleg még azon dolgozik, hogy az Overture megfeleljen az amerikai légitársaságok biztonsági, üzemeltetési és fenntarthatósági szabványainak, amikor ezek a feltételek teljesülnek, akkor szállítja le a szuperszonikus csomagot a United Airlinesnak. Utóbbi pedig elégedettség esetén további harmincöt darabra is leadhatja a rendelését.
Az Overture 1,7 Mach (1800 km/óra) sebességgel repül, azaz kétszer olyan gyorsan hasít a levegőben, mint a mai leggyorsabb utasszállító repülőgépek.
A United Airlines közleménye szerint az Overture várhatóan az első olyan nagykereskedelmi repülőgép lesz, ami nettó nulla szén-dioxid-kibocsátással bír, mivel száz százalékban fenntartható üzemanyagot használ.
A szupergép több mint ötszáz célállomásra tud elrepülni a mai utasszállítókhoz képest közel fele annyi idő alatt. A lehetséges járatok között szerepel például a New York-i Newarkról Londonba tervezett útvonal, ami nem kevesebb, mint három és fél óra alatt abszolválható, de elég jól hangzik a négyórás Newark-Frankfurt, vagy még jobban a hatórás San Francisco-Tokió trip is.
A United Overture szuperszonikus repülőgépei a tervek szerint 2025-re készülnek el, 2026-ban indulnak az első hivatalos járatok, és várhatóan 2029-ben már utasokat is szállítanak.
Korábban megírtuk, hogy kísérleti jelleggel ingyenes fedélzeti üzenetküldési szolgáltatást vezet be a chicagói United Airlines. Az alkalmazással a fedélzeti internetcsomag megvásárlása nélkül lehet netes csevegőplatformokra csatlakozni.
(Forrás: Matadornetwork, fotók: Boom Supersonic)
new york | szuperszonikus | repülés | usa | repülőgép | london
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!